Wednesday, Apr 4, 2018

صفحه نخست » یک وکیل ایرانی‌ـ‌ آمریکایی به معاونت وزارت بازرگانی آمریکا برگزیده شد

رادیو فردا، نازک نیک‌اختر، یک وکیل ایرانی‌ـ‌آمریکایی، روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه به عنوان معاون وزارت بازرگانی این کشور سوگند یاد کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در پیامی توئیتری که روز سه‌شنبه منتشر شد خبر انتصاب خانم نازاختر (نازک) نیک‌اختر، وکیل ۴۴ ساله، را رسما اعلام کرد.

دولت دونالد ترامپ در اکتبر سال ۲۰۱۷، خانم نیک‌اختر را به عنوان معاون وزارت بازرگانی به کنگره آمریکا معرفی کرد و کنگره هم در ۱۹ ماه مارس امسال یعنی دو هفته پیش انتصاب این زن ایرانی‌ـ آمریکایی را تایید کرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در پیام توئیتری وزارت بازرگانی آمده که خانم نیک‌اختر صبح سه‌شنبه به عنوان «معاون وزیر در امور صنایع و تحقیقات» سوگند یاد کرده است.

nikakhtarNominated.jpg

طبق این پیام توئیتری، خانم نیک‌اختر «مسئول گروهی از حرفه‌ای‌های عرصه تجارت و بازرگانی خواهد بود که وظیفه‌شان ارتقای جایگاه رقابتی کسب‌وکار آمریکایی‌ها در بازار جهانی است».

این عرصه‌ای است که در دولت دونالد ترامپ و به‌ویژه در هفته‌های گذشته به‌شدت زیر ذزه‌بین قرار گرفته و در سرخط اخبار بوده است.

آقای ترامپ از آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود وعده داده است که با حمایت بیشتر از تولیدات داخلی، قصد احیاء صنایع آمریکایی را دارد و در این راستا از «سوء استفاده تجاری» دیگر کشورها از آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

در همین راستا رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوم فروردین با امضای فرمانی خواستار وضع تعرفه‌هایی ۶۰ میلیارد دلاری بر واردات کالاهای چینی به آمریکا شد.

در واکنش به این اقدام، وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اقدام دولت آمریکا را «لطمه جدی» به نظام تجاری جهانی توصیف کرده و هشدار داد که پکن خواهان جنگ تجاری نیست، «اما از آن واهمه‌ای هم ندارد».

وزارت بازرگانی چین همچنین با انتشار فهرستی از کالاهای آمریکایی اعلام کرد که برای اقدامات تلافی‌جویانه آمادگی دارد.

خانم نیک‌اختر، ساکن مریلند آمریکا و وابسته به یک شرکت حقوقی در واشینگتن که بر حقوق تجارت بین‌الملل تمرکز دارد، در چنین فضایی به سمت معاونت وزارت بازرگانی منصوب شده است.

نازک نیک‌اختر در دانشگاه سیراکیوز تحصیل کرده و مدتی نیز در دانشگاه جرج‌تاون تدریس کرده است.

او پیش از انتصاب به این مقام مدتی نیز در سمت مشاور وزارت بازرگانی آمریکا در امور حقوقی و قوانین تجاری آمریکا کار کرده است.

خانم نیک‌اختر در سال ۲۰۰۲ نیز به وکالت از نایاک،‌ شورای ملی ایرانی‌ـ آمریکایی‌ها، و برای «انتقال نظرات و دیدگاه‌های ایرانی‌ـ‌آمریکایی‌ها»، در کمیته فرعی مهاجرت در مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy