Wednesday, Apr 4, 2018

صفحه نخست » فارین پالیسی: داعشی دیگر در راه است

ISIS_040418.jpgایران اینترنشنال، نشریه فارین پالیسی در گزارشی ۱۵ فروردین ماه نوشت: نیروهای شکست‌خورده داعش با از دست دادن مناطق تحت نفوذشان به‌سرعت به شکل اولیه خود به‌عنوان یک سازمان تروریستی زیرزمینی سازماندهی شده‌اند.

در این گزارش آمده است: «نزدیک به چهار ماه پس از آنکه حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق شکست نظامی نیروهای خلافت اسلامی داعش را اعلام کرد، این گروه به‌سرعت خود را به شکل یک شبکه تروریستی بازسازی کرده و هیچ نشانه‌ای از پایان عملیات خرابکارانه آن علیه عراق از مرزهای شمالی این کشور دیده نمی‌شود».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

فرید یاسین سفیر عراق در ایالات متحده به فارین پالیسی گفته است: «خلافت اسلامی داعش به‌ صورت یک محدوده مرزی دیگر وجود خارجی ندارد. پرچم آنها دیگر بر فراز خاک عراق در اهتزاز نیست. اما این بدین معنی نیست که آنها ناپدید شده‌اند. آنها اکنون به تاکتیک‌های قدیمی خود که القاعده پیش از سال ۲۰۱۴از آنها استفاده می‌کرد بازگشته‌اند».

به گفته فارین پالیسی، نیروهای داعش برای نشان دادن سرسختی و مقاومت خود در هفته‌های اخیر دست به انجام چندین عملیات تروریستی زده‌اند که یکی از آنها گروگان‌گیری و سپس اعدام ۹افسر پلیس فدرال عراقی بود که آنها توانستند با پوشیدن یونیفورم‌های شبه‌نظامیان شیعه این افسران را به دام بیاندازند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی را مربوط به کشتن بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ عضو نیروهای امنیتی عراق به‌دست تروریست‌های داعشی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین عملیات تروریستی داعش اکنون در استان‌های انبار و کرکوک صورت می‌گیرد که بیش از این سنگرهای اصلی داعش بوده است. اگرچه آنها در دیار بکر و موصل هم حضور دارند.

کلنل رایان دیلون سخنگوی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا گفته است: «مناطقی که داعش اکنون در آنها دست به عملیات می‌زند شدیداً غیرقابل زیست و دورافتاده هستند. اما برای کسانی که می‌خواهند در آنجا پنهان شوند بهترین محل اختفای آنهاست. داعش توانسته است خود را بازسازی و به تسلیحات و مواد انفجاری جدید دست یابد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy