Thursday, Apr 5, 2018

صفحه نخست » جشنواره کن ۲۰۱۸ با فیلم تازه اصغر فرهادی افتتاح می‌شود

farhadi_040518.jpgرادیو فردا، دفتر جشنواره بین‌المللی کن در فرانسه روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه، رسماً اعلام کرد که ماه آینده با نمایش فیلم تازه اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی، با عنوان «همه خبر دارند» آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلم تازه آقای فرهادی با عنوان «همه خبر دارند» که به زبان اسپانیایی ساخته شده روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه آینده در کن نمایش داده می‌شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نشریه ورایتی به نقل از تهیه‌کننده فرانسوی فیلم می‌گوید که اثر تازه فرهادی همزمان با افتتاحیه کن در ۳۵۰ سالن سینما در فرانسه به نمایش درخواهد آمد.

فیلم «همه خبر دارند» با بازی زوج طلایی سینمای اسپانیا یعنی خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز سپس در بخش مسابقه هفتاد و یکمین فستیوال کن با دیگر فیلم‌ها رقابت خواهد کرد.

در ۱۰ سال گذشته تا کنون تنها یک فیلم هم در افتتاحیه و هم در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشته و به این ترتیب فیلم تازه آقای فرهادی دومین فیلم در یک دهه اخیر است که علاوه بر افتتاخیه در بخش مسابقه نیز حضور دارد.

از داستان این فیلم تنها شرحی کوتاه منتشر شده است: زنی اسپانیایی مقیم بوئنوس آیرس، با همسر آرژانتینی و بچه‌هایش به زادگاه خود در خارج از شهر مادرید سفر می‌کند، و سپس اتفاقاتی غیرمنتظره می‌افتد که رازهایی را از زندگی گذشته زن برملا می‌کند.

در صورتی که اصغر فرهادی جایزه نخل طلای کن را برای این فیلم که «تریلری روان‌شناختی» توصیف شده ببرد، این نخستین باری خواهد بود که او به این جایزه معتبر سینمایی دست می‌یابد.

آقای فرهادی البته پیشتر در جشنواره کن صاحب دو جایزه شده است: جایزه بهترین بازیگر مرد و جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم فروشنده که در سال ۹۵ در ایران و جهان با استقبال فراوان روبه‌رو شد.

آن طور که خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد، در شش ماه گذشته این اولین بار است که فیلم افتتاحیه کن در بخش مسابقه این جشنواره هم شرکت داده می‌شود.

اصغر فرهادی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» در عرصه جهانی مطرح شد و تقریبا تمامی جوایز سینمایی مهم را با این فیلم از آن خود کرد، از جمله سزار فرانسه و جایزه اسکار و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۱.

آقای فرهادی اما با فیلم فروشنده در کنار کسب دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کن، بار دیگر اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت و ایران را وارد جمع کشورهایی کرد که دو اسکار گرفته‌اند.

فیلم «همه خبر دارند» دو تهیه‌کننده فرانسوی و اسپانیایی دارد و تاکنون به چندین کشور از جمله آلمان، ژاپن، چین،‌ جمهوری چک و اسرائیل پیش‌فروش شده است. در لیست ورایتی از این کشورها نامی از ایران نیامده است.

جشنواره کن معمولاً با فیلمی از فرانسه یا هالیوود افتتاح می‌شود و این از معدود دفعاتی است که فیلمی غیر فرانسوی و غیر آمریکایی آغازگر کن خواهد بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy