Saturday, Apr 7, 2018

صفحه نخست » حمله گسترده سایبری به مراکز داده در ایران

Azari_Jahromi.jpgدویچه وله ـ مقا‌م‌های ایران از حمله گسترده سایبری به برخی سرورها و مراکز اطلاعاتی در کشور خبر داده‌اند. این حملات موجب قطعی و کندی اینترنت شد و تعدادی از سایت‌ها از دسترس خارج شدند. وزیر ارتباطات گفته منشا حملات در دست بررسی است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، شامگاه روز جمعه (۱۷ فروردین/ ۶ آوریل) با انتشار توئیتی از حمله گسترده به برخی مراکز داده کشور خبر داد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آذری جهرمی در توئیت خود آورده است: «برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده‌اند. تعدادی از مسیریاب‌های کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند. مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و در حال اصلاح شبکه‌های آنان و برگرداندن وضعیت به حالت طبیعی است.»

آذری جهرمی در دومین توئیت خود دامنه این حملات را فراتر از ایران اعلام کرده و نوشته است: «منشا حملات در دست بررسی است. تا کنون بیش از ۹۵ درصد مسیریاب‌های متاثر از حمله به حالت عادی بازگشته‌ و سرویس‌دهی خود را از سر گرفته‌اند.»

سرهنگ نیک‌نفس، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، وابسته به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره حمله سایبری گذشته به شبکه اینترنت به خبرگزاری تسنیم گفته است، اختلال در سرویس اینترنت کشور صرفاً قطعی و کندی ارتباطات را در پی داشته و هیچگونه دسترسی غیرمجاز یا نشت اطلاعات رخ نداده است.

به گفته سرهنگ نیک‌نفس این حمله سایبری ناشی از آسیب‌پذیری امنیتی در سرویس پیکربندی از راه دور تجهیزات سیسکو بوده و با توجه به اینکه روترها و سوئیچ‌های مورد استفاده در سرویس‌دهنده‌های اینترنت و مراکز داده نقطه گلوگاهی و حیاتی در شبکه محسوب می‌شوند ایجاد مشکل در پیکربندی آنها تمام شبکه مرتبط را به صورت سراسری دچار اختلال نموده و قطع دسترسی کاربران این شبکه‌ها را در پی داشته است.

این مقام پلیس خاطر نشان ساخت: برابر اعلام مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا این لحظه، سرویس‌دهی شرکت‌ها و مراکز داده بزرگ از جمله افرانت، آسیا تک، شاتل، پارس آنلاین و رسپینا به صورت کامل به حالت عادی بازگشته است و اقدامات لازم جهت پیشگیری از تکرار رخداد مشابه انجام شده است.

***

توضیحات وزیر ارتباطات درباره جلسه اضطراری پیرامون حملات سایبری دیشب

لحظاتی پیش جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته خاتمه یافت و تا ساعاتی دیگر بیانیه رسمی نتایج از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات درباره جلسه اضطراری پیرامون حمله سایبری شب گذشته توضیحاتی ارائه داد.

tmj.jpg

به گزارش خبرگزاری‌ها، آذری جهرمی نوشت: لحظاتی پیش جلسه اضطراری بررسی حمله شب گذشته خاتمه یافت و تا ساعاتی دیگر بیانیه رسمی نتایج از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد. هسته شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت و نیز شبکه اپراتورهای موبایل، به دلیل توجه به هشدار و انجام اقدامات از حمله در امان بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy