Sunday, Apr 8, 2018

صفحه نخست » حمله شیمیایی "رژیم اسد" به منطقه دوما (فیلم) +۱۶

خبرگزاری ترکیه، در جریان حمله شیمیایی رژیم اسد در شهرستان دوما در غوطه شرقی که تحت محاصره نیروهای این رژیم قرار دارد، 40 غیرنظامی جان خود را از دست دادند

در جریان حمله شیمیایی رژیم اسد در شهرستان دوما در غوطه شرقی که تحت محاصره نیروهای این رژیم قرار دارد، 40 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بنا به اعلام نیروهای دفاع مدنی سوریه موسوم به "کلاه سفیدها" در شبکه‌های اجتماعی، رژیم اسد و حامیان آن شهرستان دوما در غوطه شرقی که آخرین نقطه تحت کنترل مخالفان این رژیم در این منطقه به شمار می رود، را هدف حمله شیمیایی با گاز سمی قرار دادند.

از احتمال افزایش شمار قربانیان این حمله ابراز نگرانی میشود.

سراج محمود، سخنگوی نیروهای دفاع مدنی سوریه در حومه دمشق به خبرنگار آناتولی گفت: در اثر این حمله شیمیایی نیروهای رژیم 40 غیرنظامی جان خود را از دست داده و صدها تن دیگر نیز تحت تاثیر این گاز سمی به بیمارستان شهرستان دوما انتقال یافتند.

از سوی دیگر، شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) در چهارم آوریل جاری با انتشار گزارشی اعلام کرد که رژیم بشار اسد از آغاز جنگ داخلی در سوریه تاکنون 214 بار، پس از قتل‌عام خان‌شیخون در 4 آوریل 2017 نیز 11 بار حمله شیمیایی انجام داده است.

نیروهای دفاع مدنی سوریه (کلاه سفیدها)، دیروز اعلام کرده بودند که نیروهای رژیم اسد و روسیه به عنوان حامی این رژیم، روند تخلیه غیرنظامیان از شهرستان دوما واقع در غوطه شرقی که تحت محاصره رژیم اسد قرار دارد را متوقف و در اثر حملات هوایی مجدد رژیم اسد و روسیه 25 غیرنظامی کشته شدند.

گفتنی است در شهرستان دوما که وسعتی حدود 7 کیلومتر مربع دارد، 100 هزار نفر در محاصره به سرمی برند.

حملات در این منطقه در مقیاس وسیعی متوقف شده بود . ولی طی دو روز اخیر این حملات مجددا آغاز شده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع محلی، علت آغاز مجدد حملات هوایی، عدم حصول توافق بین جیش الاسلام که خواستار شامل شدن دوما در روند آتش بس و تخلیه شده است، با روسیه نشان داده میشود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy