Wednesday, Apr 11, 2018

صفحه نخست » ترامپ: روسیه آماده باش که موشک‌ها در راه‌اند، واکنش روسیه

trumpPutin_041118.jpgرادیو زمانه، دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً اعلام کرده که ایالات متحده آمریکا به سوریه حمله موشکی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا این پیام را در واکنش به وزارت دفاع روسیه نوشته است که اعلام کرده بود نه تنها موشک‌های آمریکا و متحدان غربی‌اش را رهیابی و منهدم می‌کند، بلکه ناوهایی را هم که موشک‌ها از آن شلیک شده، هدف قرار می‌دهد.

چهارشنبه ۱۱ فوریه دونالد ترامپ برای بار دوم از بشار اسد به عنوان یک «حیوان» یاد کرد و در پیامی در توئیتر نوشت:

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

«روسیه می‌گوید همه موشک‌هایی را که به سوریه شلیک شوند از بین می‌برد. روسیه آماده باش، چون [موشک‌ها] دارند می‌آیند، موشک‌های نو و خوشگل و هوشمند! شریک نباشید با حیوانی که مردم خودش را با گاز می‌کشد و از این کار لذت می‌برد.»

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این پیام توئیتری رئیس جمهور آمریکا در نوشته‌ای در فیسبوک نوشته‌ است:

«موشک‌های هوشمند باید به سمت تروریست‌ها پرواز کنند و نه اینکه یک حکومت قانونی را هدف قرار دهند.»

ماریا ساخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آمریکا و متحدانش را متهم کرده که با حمله موشکی به سوریه قصد دارند نشانه‌های موجود در شهر دوما مبنی بر اینکه یک حمله شیمیایی در این شهر اتفاق نیفتاده را از بین ببرند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پایگاه‌های ارتش روسیه در حمیمیم و طرطوس تحت محافظت شدید قرار دارند.

ارتش اسرائیل هم به حالت آماده‌باش درآمده است. به سبب این تحولات سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده که تا ۷۲ ساعت آینده از پرواز در منطقه شرق دریای مدیترانه خودداری کنند.

یورو کنترل هشدار داده که ممکن است در محدوده زمانی یاد شده، شلیک موشک‌های هوا به زمین کروز و اختلال در امواج رادیویی امنیت پرواز را به خطر بیندازد.

یوگنی سربرنیکوف، معاون اول کمیته دفاعی سنای روسیه گفته است:

«انتظار داریم در زمان حملات آمریکا، چنانچه حملاتی باشد، جان نیروهای ما به خطر نیفتد. در غیر این‌صورت واکنش روسیه فوری خواهد بود - درست همانطور که ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرده است.»

در همان حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که هواپیماهای شناسایی روسیه تحرکات ناوشکن آمریکایی دونالد کوک را که از قبرس به سوی سوریه به راه افتاده زیر نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر روسیه در اسرائیل گفته است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به سوریه با موشک حمله کند، روسیه نه تنها موشک‌ها را رهگیری و نابود می‌کند، بلکه ناوهایی را که این موشک‌ها را هم شلیک کرده‌اند هدف قرار می‌دهد.

رسانه‌های سوریه این شایعه را که بشار اسد و خانواده‌اش سوریه را به مقصد تهران ترک کرده‌اند تکذیب کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy