Thursday, Apr 12, 2018

صفحه نخست » دو کلمه از پدر عروس در باره ی دلار ۵۰۰۰ تومانی و فیلتر تلگرام!؛ ف. م. سخن

8B90172C-B23B-4F80-BF14-52BFC58AF2F9.jpegروزنامه «شرق» گفت و گویی انجام داده است با عباس عبدی، نظریه پرداز از تمامیت خواهی رانده و از اصلاح طلبی مانده. تو گویی جز این هفت هش ده نفری که شرق و امثال شرق با آن ها به گفت و گو می نشیند کس دیگری نیست که بتوان با او گفت و گو کرد و حرف جدیدی که انتظار شنیدن اش نمی رود شنید. البته واقعیت این است که «کس دیگری هم نیست»! نظریه پردازان معتبر از جان شان سیر نشده اند که به خاطر گفتن حقایق در یک گفت و گو -که تازه معلوم نیست سانسور بشود یا نشود- خود را به خطر و دردسر بیندازند. سرنوشت صادق زیبا کلام در پیش روی ماست.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اما عباس عبدی که معمولا مثل یک کباب پز حرفه ای وسط سیخ و کباب را می گیرد، اخیرا چه افاضاتی فرموده، چون بسیار مفصل است، تنها به گوشه ای از این افاضات اشاره می کنیم:
«...اگر سیستمی بتواند ارتباط درستی با مردم برقرار کند، به هیچ وجه نباید از دلار پنج‌هزارتومانی بترسد. این افزایش قیمت در شرایط عادی اقتصادی یک امر طبیعی است. نحوه مصرف درآمدی را که از طریق افزایش دلار رخ می‌دهد، می‌توان بررسی کرد که چطور به افزایش صادرات کمک می‌کند، به کاهش واردات و نیز مصرف کمتر ارز منجر می‌شود و.... به‌طور طبیعی در شرایط عادی اقتصادی مجموعا تولید را افزایش می‌دهد و به نفع همه است...».

بله. سیستم، از دلار پنج هزار تومانی نباید بترسد. این را کارشناس بزرگ اقتصادی جناب عباس عبدی می فرماید! این افزایش قیمت امر طبیعی ست! لابد سکون و ماندگاری قیمت هفت تومان (هفت تا یک تومانی) در زمان محمد رضا شاه طی سال های متمادی امری غیر طبیعی بود و نوسان ارز در حدودی که در کشورهای غربی می بینیم هم امری غیر طبیعی ست و خارجی ها باید بیایند از ما یاد بگیرند!

افزایش صادرات، کاهش واردات، مصرف کمتر ارز، افزایش تولید هم از آن قلماشی هاست که انسان هر چه فکر می کند نمی تواند در یابد از چه رو بر زبان آورده می شود! اگر عبدی کار ش روزنامه نگاری بود می گفتیم چون بابت هر کلمه که می نویسد پول می گیرد هر مزخرفی به ذهن و زبان اش می آید روی کاغذ می آورد ولی وقتی بابت حرف زدن و گفت و گو کردن چیزی نمی گیرد از چه رو چنین نظرهایی از خودش صادر می کند خدا می داند و بس....

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy