Wednesday, Apr 11, 2018

صفحه نخست » مکارم شیرازی: دلالان اصلی ارز باید اعدام شوند

makarem_041118.jpgایران اینترنشنال، ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعیان اعلام کرد که دلالان اصلی ارز باید با «رعایت موازین اسلامی» اعدام شوند.

مکارم شیرازی روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه در جلسه هفتگی درس خارج خود در مسجد اعظم قم، به آشفتگی بازار ارز اشاره کرد و گفت که «منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی قصد به آشوب کشیدن و فلج کردن» اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را دارند.

او تاکید کرد که چند مهره اصلی دلال ارز باید به عنوان «مفسد فی الارض و طبق موازین اسلامی» اعدام شوند تا سایرین حساب خود را بدانند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این مرجع تقلید شیعیان همچنین افزود که برای تسریع این موضوع باید دادگاه ویژه‌ای تشکیل شود.

مکارم شیرازی تاکید کرد باید ارز به افرادی که کار اقتصادی دارند فروخته شود نه آن‌هایی که قصد ذخیره کردن دلار را دارند.

مشکل حل نشد، دولت تیم اقتصادی را اخراج کند

او گفت که دولت باید به تیم اقتصادی خود مهلت دهد تا مشکل بازار ارز را حل کند، اگر مشکل حل شد در سمت خود بمانند، در غیراین‌صورت اخراج و گروه قوی‌تر استخدام شود.

مکارم شیرازی اضافه کرد: «امروز بازی دلار مطرح است، فردا بازی برجام مطرح می‌شود؛ اگر قاطعیت نباشد مشکل حل نخواهد شد».

خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست؛ بازار سیاه داغ‌تر شد

بر اساس گزارش‌ میدانی خبرگزاری‌های داخل ایران در روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه، هنوز هم دلار ۴۲۰۰ تومانی به‌دست صرافی‌ها نرسیده، اما بازار سیاه دلار داغ‌تر از روزهای گذشته شده است.

پس از اعلام تک‌نرخی شدن دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی ازسوی ستاد اقتصادی دولت، صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها تشکیل شد؛ اما محمدباقر نوبخت، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین‌ماه، گفت که توزیع دلار ۴۲۰۰ تومانی، یک یا دو روز، زمان نیاز دارد.

در حال حاضر حضور نیروهای انتظامی، به‌منظور برخورد با دلالان در بازار ارز، مشهودتر شده است و از سوی دیگر، صف‌های طولانی خرید ارز نیز از بین رفته، اما بازار سیاه دلار در مقایسه با گذشته داغ‌تر شده است.

حسین رحیمی، رییس پلیس تهران، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه، از دستگیری ۱۲ نفر خبر داد که آن‌ها را اخلال‌گران بازار ارز در چند روز گذشته خواند.

  • روحانی: کالا یا دارو گران نمی‌شود

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه در جلسه ستاد اقتصادی دولت، با اشاره به تصمیم اخیر دولت برای تک‌نرخی کردن قیمت ارز، گفت که قیمت کالاهای اساسی و دارو گران نخواهد شد و دولت همه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

روحانی همچنین بر شفافیت بازار ارز تأکید کرد و گفت: «شفافیت از بروز فساد جلوگیری می‌کند».

  • سیف:‌ آشفتگی بازار دلار، کار دشمنان است

ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی نیز شام‍‍گاه سه‌شنبه ۲۱ فروردین، در برنامه‌‌ای تلویزیونی، درخصوص التهاب بازار ارز گفت که دشمنان تلاش می‌کنند با کمترین هزینه، التهاب کاذب در اقتصاد ایران ایجاد کنند.

او تک‌نرخی‌شدن دلار به قیمت ۴۲۰۰ تومان را ناپایدار خواند و گفت که این قیمت تثبیت شده نیست و در آینده تغییر خواهد کرد.

سیف همچنین وعده داد که نرخ ارز و سکه در آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

  • بانک مرکزی شرایط خرید ارز مسافرتی و درمانی را اعلام کرد

بانک مرکزی به‌منظور مدیریت بازار ارز، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه، در اطلاعیه‌ای شرایط خرید ارز مسافرتی و درمانی را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه، ارز مسافرتی برای یک‌بار سفر در سال، به‌میزان یک‌هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می‌شود.

میزان ارز مسافرتی که به مسافران هوایی به کشورهای هم‌مرز و کشورهای مشترک‌المنافع به غیر از عراق پرداخت می‌شود، ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

بانک مرکزی شرایط خرید ارز برای مسافران را مبتنی‌بر ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (درمورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به بانک ملی عنوان کرد.

تأمین ارز درمانی و دانشجویی با رعایت مجموعه مقررات ارزی، ازطریق بانک‌های تجارت و سامان کمافی السابق ادامه می‌یابد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy