Wednesday, Apr 11, 2018

صفحه نخست » سلاح‌های روسیه و آمریکا که در جنگ احتمالی در سوریه استفاده خواهند شد

uSrusssia_041118.jpgیک روزنامه آمریکایی سناریویی احتمالی برای درگیری در صورت حمله نظامی آمریکا به سوریه را ترسیم کرده و نوشته است واشنگتن از موشک‌های کروز، هواپیماهای شبح و بمب‌افکن‌های استراتژیک استفاده می‌کند و در مقابل، روسیه با موشک‌ها کروز با آنها مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی «نشنال اینترست»، امروز- چهارشنبه- در گزارشی، تقابل نظامی روسیه و آمریکا را در صورت حمله نظامی واشنگتن به سوریه محتمل دانسته است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این روزنامه آمریکایی نوشت، ایالات متحده ممکن است حمله به اهدافی در سوریه را با موشک‌های «کروز» و «AGM-۸۶» آغاز کند که این موشک‌ها قادر به عبور کردن از رصد سامانه‌های دفاع هوایی « S-۳۰۰V۴» و«C-۴۰۰» روسیه هستند که در حال حاضر در سوریه مستقر شده‌اند.

USRussia1.jpgاین روزنامه افزود که افزون بر این، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بمب‌افکن‌های شبح «نامرئی» از نوع «B-۲ Spirit» و «F-۲۲ Raptor» در اختیار دارد که از تکنولوژی برای شناسایی سامانه‌های دفاع هوایی روسیه و درگیر شدن با آنها را دارد.

USRussia2.jpg

به نوشته نشنال اینترست، روسیه نیز به نوبه خود، با حملات تکان‌دهنده علیه پایگاه‌های آمریکایی و هم‌پیمانانش در خاورمیانه و اروپا پاسخ خواهد داد. برای انجام این اقدام، ارتش روسیه از موشک‌های کروز از نوع «KH-۱۰۱» استفاده خواهد کرد که توسط بمب‌‌افکن‌های استراتژیک «توپولف- ۹۵» و «۱۶۰- ۲»، و همچنین موشک‌های کروز «کالیبر» از دریا شلیک می‌شوند.

USRussia3.jpgخبرگزاری‌ها پیشتر گزارش دادند که مجموعه‌ای از ناوشکن‌های دریایی آمریکا، که حامل هواپیماهای «هاری ترومان» هستند، از ویرجینیا به سمت دریای مدیترانه حرکت کرده‌اند.

USRussia4.jpgهمچنین به گزارش رسانه‌ها، دو کشتی آمریکایی «یو‌اس‌اس دونالد کوک» و «یو اس‌اس بورتر» عازم آب‌های سوریه شده‌اند که مجهز به ده‌ها موشک کروز «توماک» هستند.

USRussia5.jpgاین در حالی‌ است که در پی تقویت احتمال حمله نظامی چندملیتی به سوریه در پی انتشار گزارش‌هایی ادعایی درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، ارتش سوریه در تمامی سطوح به حالت آماده‌باش درآمد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy