Thursday, Apr 12, 2018

صفحه نخست » خریداران و فروشندگان ارز آزاد تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند

dollar_041218.jpgرادیو زمانه، مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی و همچنین سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرده‌اند که اشخاصی که به طور غیر قانونی ارز را خرید و فروش کنند، تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

در هفته‌های اخیر قیمت دلار آمریکا در ایران با شیبی صعودی افزایش یافت و دوشنبه ۲۰ فروردین از مرز ۶۰۵۰ تومان هم گذشت. در این مدت دولت روحانی متهم به کم‌کاری در کنترل بازار ارز شد و سرانجام ستاد اقتصادی دولت با تشکیل جلسه فوق‌العاده اعلام کرد که دلار تک نرخی می‌شود و قیمت آن ۴۲۰۰ تومان خواهد شد. علاوه بر این بر اساس بخشنامه بانک مرکزی نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو جرم است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی گفته است:

«شرط لازم برای فعالیت ارزی صرافی‌ها اخذ مجوز از بانک مرکزی است. بدیهی است پلیس نسبت به پلمب کلیه صرافی‌هایی که فاقد مجوز از بانک مرکزی باشند، اقدام می‌کند.»

امیر محمد پرها‌م‌فر مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی هم در شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است:

«اعمال قیمت ۴۲۰۰ تومان برای دلار الزام قانونی است و با هر فرد که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز نماید، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.»

بازار ارز خوابیده و دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان در بازار نایاب است. اما بانک مرکزی و دولت اعلام کرده‌اند که به زودی دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان وارد بازار می‌شود.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران اعلام کرد که روز سه‌شنبه ۱۲ نفر از ارز‌فروشان دستگیر و ۱۶ واحد صرافی پلمپ شدند.

ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران سه‌شنبه ۲۱ فروردین در صحن علنی مجلس شرایط کنونی را غیرعادی خواند و حتی عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در نوسانات ارز بی‌تقصیر ندانست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy