Thursday, Apr 12, 2018

صفحه نخست » پسر تقاضا می کند: اجازه دهید همسر سوگوار فعال محیط زیست جان داده، ایران را ترک کند

گزارشی از سعید کمالی دهقان در روزنامه گاردین

مهران سید امامی، پسر کاووس سید امامی فعال محیط زیست ایرانی کانادایی که در شرایطی مرموز در زندان اوین فوت کرد، از جمهوری اسلامی ایران می خواهد بگذارد مریم ممبینی، مادر ۵۵ ساله اش، که ماه گذشته ماموران امنیتی در فرودگاه تهران مانع خروج او از ایران شدند بتواند در کانادا به فرزندانش ملحق شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مهران سید امامی می گوید: «کسی با این همه مصیبت روبرو شده است، سزاوار چنین برخوردی نیست. هیچ باور، اعتقاد یا جناح سیاسی چنین رفتاری را با یک مادر ترغیب نمی کند، خصوصا کسی که پیشاپیش متحمل این همه رنج شده است. او حق دارد در کنار اعضای خانواده اش در آرامش سوگواری کند.»

2048.jpg

فرزند مریم ممبینی روزی را به خاطر می آورد که مقامات اجازه ندادند مادرش سوار هواپیما شود: «ما با ده نفر از دوستان به فرودگاه رفته بودیم و همه در سالن منتظر نشسته بودیم. ده تا چمدان مان و سه سگ مان را تحویل بار داده بودیم و انتظار هیچ چیز عجیبی را نداشتیم.»

مهران سید امامی ادامه می دهد: «حدود ساعت یک و چهل و پنج دقیقه بعد از نیمه شب بود که به آخرین کنترل گذرنامه رسیدیم. یک نفر لباس شخصی با عجله آمد و اسم مادر من را فریاد زد. ما فورا فهمیدیم ماجرایی در جریان است. او به ما گفت مادرتان نمی تواند سوار هواپیما شود و من و رامین برادرم باید تصمیم بگیریم که می خواهیم بمانیم یا فورا کشور را ترک کنیم (ما آخرین مسافرهایی بودیم که سوار می شدیم). مادر من بدون خودخواهی به ما گفت برویم.»

مهران سید امامی می گوید هنوز خانواده شان پاسخی رسمی، خصوصی یا عمومی، از دولت ایران درباره تحقیقات بر سر مرگ پدرشان در زندان دریافت نکرده اند.

کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و از بنیانگذاران یک انجمن حفاظت از حیات وحش، به اتهام جاسوسی زندانی شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy