Friday, Apr 13, 2018

صفحه نخست » جوادی آملی: کسانی که روسری بر چوب می‌کنند با قرآن مخالف نیستند، با شرایط کشور مخالف‌اند

amoli_041218.jpgرادیو زمانه، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع دینی شیعه بار دیگر از شرایط اقتصادی کشور و بانکداری در آن انتقاد کرد و مخالفت زنان با حجاب اجباری را به‌دلیل شرایط بد اقتصادی دانست.

عبدالله جوادی آملی در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این‌که اقتصاد اسلامی نه کاپیتالیستی است و نه سوسیالیستی از ربا و بانکداری ربوی انتقاد کرد و آن را «باعث آبروبری» جمهوری اسلامی خواند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او با بیان این‌که «اگر سهل‌انگاری در بخش‌های مدیریتی و اقتصادی کشور صورت بگیرد، آسیب دیدن دین مردم قطعی است»، به دختران خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت: «آن که روسری خود را بر سر چوب می‌کند، با قرآن مخالف نیست بلکه با این شرایط کشور مخالف است.»

در ماه‌های اخیر زنان و دخترانی در ایران در اعتراض به حجاب اجباری به‌شکل مسالمت‌آمیز روسری خود را بر چوب گرفتند و بی‌حجاب در خیابان‌ها ایستادند. آن‌ها به‌رغم مخالفت مسالمت‌آمیز خود تحت بازداشت، فشار و سرکوب قرار گرفتند. مقام‌های حکومتی از جمله چند مرجع دینی شیعه و آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش‌های خود حفظ حجاب زنان در ایران را دستور الهی و واجب شرعی دانستند.

اکنون با گرانی بی‌سابقه ارز در روزهای اخیر و وضعیت بد اقتصادی در ایران، عبدالله جوادی آملی تلاش می‌کند که اعتراضات دختران خیابان انقلاب را به‌شکلی به نارضایتی‌های اقتصادی مردم مربوط کند.

او پیشتر دلیل فلج بودن اقتصاد کشور را وجود بانک‌های ربوی دانسته و گفته بود که این بانک‌ها در حکم محاربه با خدا هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy