Friday, Apr 13, 2018

صفحه نخست » سقوط همزمان ارزش ریال ایران، لیر ترکیه و روبل روسیه

currrency_041318.jpgدیدگاه نو، در حالی که روسای جمهوری ۳ کشور ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا گردهم آمده بودند تا درباره آینده سوریه به بحث و گفت و گو بنشینند که ارزش پول ملی هر سه کشور در حال نزول است. هزینه های گزاف درگیری در جنگ داخلی سوریه هر روز بیشتر آثار خود را بر اقتصاد این سه کشور نشان میدهد. ارزش لیر ترکیه در افتی تاریخی به حدود ۴٫۱۴ لیر در برابر هر دلار آمریکا رسید که پایین ترین رقم از زمان حذف ۶ صفر از لیر ترکیه بوده است. روبل روسی نیز حدود ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و ریال ایران با بیشترین نزول، نیمی از ارزش خود را از دست داد.

سقوط ارزش ریال ایران بیش از دو ارز دیگر بوده به نحوی که دولت ایران مجبور شد به صورت دستوری با تعیین نرخ ۴۲ هزار ریال برای هر ریال ،به خیال خود آنرا کنترل کند. روبل روسی نیز نزدیک به ۱۰ درصد افت کرده به نحوی که از نرخ ۵۷٫۴ برای هر دلار در بازار مسکو به نرخ ۶۳٫۰۹ رسید.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

درگیری ایران در جبهه های درگیری متعدد در خاورمیانه و فساد اقتصادی داخلی سبب شده است تا این کشور بیش از ترکیه و روسیه با تاثیر اقتصادی جاه طلبی هایش مواجه شود. وضعیت بد اقتصادی در سال جدید ممکن است مجددا منجر به بروز نارضایتی های اجتماعی شود. در سال گذشته خیابان های ایران برای هفته ها صحنه نا آرامی ها و اعتراضات تندی بود که بسرعت شهرهای زیادی را در برگرفت. یکی از شعارهای همیشگی معترضان، اعتراض به حضور نظامی در کشورهای دیگر و ارسال کمک های مالی و نظامی به آنهاست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy