Saturday, Apr 14, 2018

صفحه نخست » واکنش خامنه‌ای به حملات آمریکا

Khamenei0121.jpg آمریکا در منطقه چیزی گیرش نمی‌آید

بی‌بی‌سی: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، با محکوم کردن حملات آمریکا، بریتانیا و فرانسه به اهدافی در سوریه، گفته است این حملات برای آنها "سودی" ندارد و آمریکا " در این منطقه هیچ‌چیزی گیرش نخواهد آمد."

آقای خامنه‌ای در جلسه‌ای با مقام‌های ایرانی و عده‌ای از دیپلمات‌های کشورهای اسلامی حمله امروز به سوریه را "جنایت" و رهبران آمریکا، بریتانیا و فرانسه را "جنایتکار" خواند و گفت: "البته طَرفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد. همچنان‌ که در این سال‌های گذشته در عراق، در سوریه،‌ در افغانستان حضور پیدا کردند و از این قبیل جنایات انجام دادند و هیچ سودی هم نبردند."

او با اشاره به مواضع قبلی دونالد ترامپ در انتقاد از هزینه‌های بالای جنگ‌های آمریکا گفت: "راست می‌گوید، چیزی گیرشان نیامده است. بعد از این هم آمریکا بداند هرچه خرج کند، هرچه تلاش بکند، قطعا در این منطقه هیچ‌چیزی گیرش نخواهد آمد."

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در ساعات اولیه روز شنبه آمریکا، بریتانیا و فرانسه اهدافی نظامی را در دمشق و حمص موشکباران کردند. این حملات به تلافی حمله شیمیایی ادعایی نیروهای بشار اسد در دوما انجام شد.

حسن روحانی نیز در این جلسه آمریکا و متحدانش را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد و گفت: "آنها از اینکه تروریست‌های مورد حمایتشان در غوطه شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند، بنابراین به انواع تجاوزها دست می‌زنند."

آیت‌الله خامنه‌ای هم آمریکا را به حمایت از داعش متهم کرد و گفت این کشور و متحدانش هیچ نقشی در شکست داعش نداشته‌اند.

او از سیاست‌های ایران در منطقه و حضور نظامی در سوریه نیز دفاع کرد و گفت ایران برای "یاری رساندن به مقاومت در مقابل ظلم" این سیاست‌ها را دارد.

آقای خامنه‌ای اتهام "توسعه طلبی" علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و گفت: "ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه طلبی در منطقه و هیچ نقطه ای از دنیا را ندارد."

حمایت از تروریست‌ها

حسن روحانی امروز با بشار اسد تماسی تلفنی داشته و به او اطمینان داده است که حکومت ایران از حکومت او حمایت خواهد کرد.

آقای روحانی گفته است حمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه به معنی "تجاوز به ثبات و استقرار کل منطقه" است.

او با اشاره به عقب‌نشینی گروه‌های اسلامگرای مخالف بشار اسد گفته است که حمله اخیر به معنی حمایت قدرت‌های غربی از "تروریست‌ها" است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy