Saturday, Apr 14, 2018

صفحه نخست » مسکو: حمله به سوریه توهین به پوتین است و بی‌جواب نخواهد ماند

antonov_041418.jpgالعربیه - آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکار با انتشار بیانیه ای درباره حملات صورت گرفته به سوریه٬ گفت که مسکو هشدار داده بود این اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند.

آنتونوف گفت: «آنچه انجام شد توهین به رئیس جمهوری روسیه است و این موضوع پذیرفتنی نیست و محکوم است و آمریکا حق ندارد دیگر کشورها را سرزنش کند.»

از سوی دیگر وزارت أمور خارجه روسیه نیز روز شنبه ۱۴ آوریل ۲۰۱۸ به حملات صورت گرفته به سوریه واکنش نشان داد و گفت که این حملات زمانی صورت گرفت که فرصتی برای ایجاد صلح وجود داشت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مارایا زاخارووا٬ سخنگوی وزارت أمور خارجه روسیه در فیسبوک نوشت: « در ابتدا (بهار عربی) ملت سوریه را آزمود و پس از آن داعش و حالا موشک های هوشمند آمریکا. پایتخت یک کشور دارای حق حاکمیت مورد حمله قرار گرفت که سال هاست می کوشد با حملات تروریسم مقابله کند.»

او افزود: «بی گمان شما بی عدالتید که پایتخت سوریه را در زمانی مورد هجوم قرار می دهید که فرصت داشت آینده ای مملو از صلح به دست آورد.»

ژنرال جو دانفورد٬ فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شامگاه جمعه و بامداد شنبه اعلام کرد که حملات صورت گرفته از سوی آمریکا٬ فرانسه و بریتانیا علیه برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه به پایان رسید.

ژنرال دانفورد که به همراه جمیس متیس٬ وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در مقر پنتاگون حاضر شد٬ گفت که در حال حاضر برنامه ای برای حملات نظامی دیگر به سوریه وجود ندارد. او تاکید کرد که آمریکا و همپیمانانش دقت کرده اند که نیروهای روس حاضر در سوریه را مورد هدف قرار ندهند. با این حال به روسیه پیش از حملات هشداری داده نشد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy