Sunday, Apr 15, 2018

صفحه نخست » نشست اتحادیه عرب؛ انتقاد پادشاه عربستان از ایران و سکوت درباره حمله به سوریه

SA_041518.jpgبی بی سی - نشست سالانه اتحادیه کشورهای عربی در شهر ظهران در شرق عربستان آغاز شده است.

ملک سلمان، پادشاه عربستان در سخنرانی افتتاحیه این نشست بار دیگر اتهامات همیشگی را علیه ایران تکرار و این کشور را به دامن زدن به فرقه‌گرایی متهم کرد. ایران همواره این اتهامات را رد کرده و در مقابل عربستان را به کشتن غیرنظامیان در یمن و حمایت از گروه‌‍های شورشی در سوریه متهم می‌کند.

با این که گفته می‌شد حملات اخیر آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه محور اصلی این نشست باشد، پادشاه عربستان در سخنان خود اشاره‌ای به این حملات نکرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ملک سلمان همچنین از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مورد انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس انتقاد کرد.

این نشست از لحاظ شرکت‌کنندگان در سطح بالایی برگزار شده که نسبت به نشست‌های اخیر عربی کم‌سابقه است.

امیر کویت، روسای جمهور مصر، عراق، سودان و تونس و پادشاه اردن در این نشست شرکت کرده‌اند و امارات را شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دوبی نمایندگی می‌کند. صندلی سوریه در این نشست خالی است و نماینده‌ای از این کشور در اتحادیه عرب حاضر نیست.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، هم در سخنانی در این نشست گفت که دخالت خارجی در امور کشورهای عربی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و در صدر این دخالت‌ها، دخالت ایران قرار دارد و کشورهای عربی باید علیه ایران هم‌صدا شوند و در صف واحدی قرار بگیرند.

بر خلاف آنچه انتظار می رفت پادشاه بحرین در سخنرانی‌اش در نشست سران عرب هیچ اشاره‌ای به ایران نکرد.

گفته شده که ناآرامی‌های جاری در لیبی، یمن و غزه از جمله موضوعات دیگری است که در این دوره از نشست سران اتحادیه عرب مورد بحث قرار می گیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy