Monday, Apr 16, 2018

صفحه نخست » بیزینس اینسایدر: آمریکا به‌سوی جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی می‌رود

rahbar_041618.jpgایران اینترنشنال، نشریه «بیزینس اینسایدر» در گزارشی نوشته است که دولت آمریکا اکنون موضوع فشار اقتصادی بر ایران را مدنظر قرار داده و به سوی جنگ اقتصادی با این کشور پیش می‌رود.

در گزارش این نشریه که روز دوشنبه ۲۷ فروردین منتشر شد آمده است: «واحد پول ایران در روزهای گذشته به کمترین ارزش خود رسیده و موضوع بی‌ثباتی اقتصادی به‌نظر می‌رسد به آزمونی برای نظام سیاسی کشور تبدیل شده است».

بیزنس اینسایدر می‌افزاید: «حسن روحانی هم‌اینک در حال مواجهه و تلاش برای حل مشکلات مردم معترضی است که پس از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با اقتصاد ناتوان کشور، هنوز انتظارات بالای آنها از توافق هسته‌ای برآورده نشده است».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

طبق این گزارش، سقوط ناگهانی ارزش پول کشور می‌تواند موقعیت او را بیش از پیش تضعیف کند. این سقوط ارزش پول ملی تنها چند ماه پس از اعتراضات سراسری در کشور صورت می‌گیرد و موقعیت ضعیف ریال می‌تواند بر مشکلات اقتصادی کشور بیافزاید و درنتیجه به آشوب‌های جدید اجتماعی منجر شود.

ولی‌الله سیف مدیرکل بانک مرکزی ایران گفته است که دشمنان کشور در خارج از مرزها و به اشکال مختلف در حال افزایش تنش در بحران جاری اقتصادی ایران هستند تا شرایطی را به وجود آورند تا معیشت را برای مردم کشور سخت‌تر کنند.

به گفته بیزینس اینسایدر، مشکل واقعی ایران این است که دولت آمریکا احتمالا قرار است یک موضع خصمانه‌تر در روزهای آتی علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کند. اکنون گروه‌های تندرو در دولت آمریکا خواهان آغاز یک جنگ اقتصادی علنی بر علیه ایران شده‌اند و پرسش بازارهای نفتی جهان این است که این جنگ اقتصادی جدید علیه ایران تا چه حد بر صادرات نفت آن اثر خواهد گذاشت.

در ادامه مقاله مذکور آمده است که در صورت باقی ماندن متحدان اروپایی آمریکا در توافق هسته‌ای، آثار تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران می‌تواند کمتر باشد. با این حال آمریکا این توانایی را دارد که بتواند صادرات ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران به بازارهای جهانی را متوقف کند.

فاتح بیرول از کارشناسان امور نفتی و مدیرعامل «آژانس بین‌المللی انرژی» در این زمینه می‌گوید: «بازارهای جهانی نفت رابطه مهم و پیچیده‌ای با تنش‌های ژئوپولیتیکی دارند، به‌ویژه در خاورمیانه که قلب صادرات جهانی نفت است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy