Tuesday, Apr 17, 2018

صفحه نخست » نیویورک تایمز: جنگ آینده خاورمیانه، بین جمهوری اسلامی و اسرائیل رخ می دهد

israel_IRI_041618.jpgرادیو اسرائیل، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیش بینی می کند که جنگ آینده در خاورمیانه، میان حکومت اسلامی ایران و اسرائیل رخ خواهد داد که بهانه ظاهری آن حمله به یک پایگاه پهپادهای سپاه پاسداران در سوریه است که به اسرائیل نسبت داده شده است.

این روزنامه پرنفوذ که ارزیابی را امروز (دوشنبه) انتشار داد، پیشتر هم نوشته بود که حکومت ایران و ارتش اسرائیل، اکنون عملا در سوریه در حالت جنگی علیه یکدیگر قرار گرفته اند.

توماس فریدمن، تحلیلگر مشهور آمریکایی که مدت چند سال از اسرائیل گزارش می داده، و این مقاله را نیز پس از دیدار از بلندی های گولان نگاشته، در مقاله خود می نویسد: در حالی که همگان امروز از خطر درگیری بین آمریکا و روسیه بر سر کاربرد سلاح های شیمیائی در سوریه سخن می گویند، ولی خطر واقعی که در آن سرزمین شکل می گیرد، امکان جنگ مستقیم بین ایران و اسرائیل است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

فریدمن نوشت که حکومت ایران اکنون سخت می کوشد خاک سوریه را به جبهه مقدم جنگ علیه اسرائیل مبدل سازد و اسرائیل قاطعانه گفته است که هرگز نخواهد گذاشت چنین امری رخ دهد.

فریدمن نوشت که این خطر جنبه خواب و خیال ندارد، بلکه یک امر واقعی است، زیرا اکنون مدتی است که حکومت ایران و کشور اسرائیل یکدیگر را به طور مستقیم و نه به شیوه جنگ نیابتی هدف قرار داده اند.

نیویورک تایمز نوشت که اکنون، جنگ بی سروصدا بین ایران و اسرائیل به پایان می رسد و جنگ علنی آغاز می گردد.

در حالی که پیشتر احتمال می رفت پهپاد سپاه پاسداران که برای پرواز بر فراز حریم هوایی اسرائیل فرستاده شده بود، قصد گردآوری اطلاعات داشته و یک پرنده جاسوسی بوده، مقامات ارتش اسرائیل در این هفته فاش ساختند که پهپاد ایرانی ماموریت خرابکاری داشته و به بمب مجهز بوده است.

ارتش اسرائیل در پاسخ به ادعای دولت روسیه دایز بر این که بمباران پایگاه پرواز پهپادهای ایرانی در خاک سوریه موجب بغرنج تر شدن اوضاع در خاورمیانه می گردد، عکس ها و شواهدی انتشار داد که ثابت می کند پهپاد ایرانی یک بسته مواد تخریب حمل می کرده و اسرائیل اعلام کرد که ماموریت آن، فرود آمدن در یک قرارگاه نظامی اسرائیل، به هدف ایجاد انفجار و کشتن سربازان بوده است.

به گفته کارشناسان اسرائیلی، این اقدام جنبه جنگی و تعرض دارد. بر اساس این امر، برخی کارشناسان ابراز عقیده کردند که از همین حالا اسرائیل و ایران با یکدیگر وارد جنگ شده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy