Monday, Apr 16, 2018

صفحه نخست » معنای حمله به سوریه چه بود؟ حامد آئینه‌وند

Hamed_Aiyenehvand.jpgسرانجام پس از گذشت چند روز از اعزام تعدای از ناو‌های هواپیما بر امریکا به سواحل خاورمیانه، بامداد امروز ودر حالی که رسانه‌های نظام در روز‌های اخیر مشغول بازتاب مواضع روسها در ره گیری موشکهای امریکایی بودند ارتش ایالات متحده در کنار فرانسه و انگلستان در ذیل عملیات مشترک هوایی مناطق متعددی از پایگاه‌های نظامی سوریه و همچنین مناطقی که ظن وجود تسلیحات شیمیایی در آنها میرفت را مورد حمله قرار دادند. در پیامی که رهبران نیروهای ائتلاف صادر کردند هدف این حمله از بین بردن امکان به کار گیری مجدد سلاح‌های شیمیایی توسط رژیم جنایتکار اسد بود. اما این حمله اهداف مهمتری هم داشت و هچنین حاوی پیامهای بیشتری نه برای اسد که کشورش را در جریان جنگ داخلی ویران کرده است بلکه برای حامیان این رژیم جنایتکار یعنی روسیه و ایران بود. به نظر می‌رسد این پیامهارا می‌توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

۱- روسیه و #جمهوری اسلامی باید بدانند که دوره طلایی #اوباما برای این دو کشور که به واسطه ضعف تیم سیاست خارجی دولت قبلی، آنها منطقه و به ویژه سوریه را جولانگاه حضور نیروهای خود به بهانه حمایت از دولت به اصطلاح قانونی اسد و دفاع از حرم کرده‌اند تا به سرکوب مردم بی پناه سوریه ادامه دهد و امنیت اسرائیل را به مخاطره بیفکند تمام شده است.


۲- متحدان منطقه‌ای ایالات متحده که در دوره اوباما به بهانه "چند جانبه گرایی " احساس می‌کردند در برابر تهدیدات منطقه‌ای به حال خود رها شده‌اند از این احساس خارج شوند و قاطعیت امریکا را در برابر روسیه و جمهوری اسلامی در عمل مشاهده کنند.


۳- افکار عمومی جهان و متحدان #امریکا دریابند کشورهایی چون روسیه و چین به صرف داشتن حق وتو نباید تصور کنند می‌توانند شورای امنیت را به گروگان بگیرند. این حمله اگرچه هدفش خاتمه دادن به حیات نکبت بار رژیم اسد نبود اما می‌تواند حملات در آینده حاوی چنین اهدافی نیز باشد.


۴- در چند هفته باقی مانده به خروج احتمالی امریکا از #برجام پیام محکمی به جمهوری اسلامی داده شود تا زمان باقی هست نسبت به اصلاح برجام و گفتگو‌ی مجدد با امریکا اقدام کند تا کار به خروج امریکا از برجام و تمدید تحریمهای ایران و افت هر چه بیشتر ارزش پول ملی و تشدید بحران اقتصادی کشیده نشود.


۵- فرانسه و بریتانیا با مشارکت در این حمله نشان دادند که اتحاد آنان با امریکا راهبردی است و علی رغم اختلافاتی که با رئیس جمهور جدید امریکا دارند در برابر تهدیدات امنیتی روسیه و رادیکالیزم شیعی متحدند و جمهوری اسلامی نباید اختلاف نظرات اروپا با امریکا را به معنی شکاف ارزیابی کند و دچار اشتباه محاسبه شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy