Tuesday, Apr 17, 2018

صفحه نخست » با شکست اروپا در تعیین تحریم ها علیه ایران، احتمال خروج آمریکا بیشتر شد

EU_Flags_041718.jpgرادیو اسرائیل، شکست کشورهای اروپایی در رسیدن به توافقی که موجب شود ایالات متحده از خروج از برجام منصرف گردد، این احتمال را که پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی با ایران بیرون آید افزایش داده است.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به دنبال رایزنی هایی که روز گذشته (دوشنبه) انجام دادند تائید کردند که نتوانسته اند در مورد برقراری تحریم های بیشتر علیه حکومت ایران، به هدف تامین شرائط و خواسته های ایالات متحده، به توافق برسند.

با این هفته قرار است که وزیران خارجه کشورهای اروپایی هفته آینده نشست دیگری در این زمینه برگزار کنند - که به گفته ناظران، بعید است که در آن دیدار نیز بتوانند به توافق مورد نظر برسند.

پرزیدنت ترامپ دو ماه پیش چهار معیار برای ایجاد تغییرات اساسی در برجام تعیین کرد و اعلام داشت که اگر این معیارها عملی نشود، او برجام را ترک خواهد گفت و تحریم های قبلی علیه رژیم ایران، دوباره از جانب آمریکا برقرار خواهد شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش رویترز، در حالی که فرانسه، بریتانیا و آلمان، به عنوان سه کشوری که در گروه مذاکره کنندگان با ایران بر سر توافق اتمی عضویت داشته اند، حاضر به برقراری یک رشته تحریم های اقتصادی سبک علیه دست اندرکاران برنامه های موشکی حکومت ایران هستند، کشورهایی چون ایتالیا و اتریش، و تا حدی کشور اسپانیا، با برقراری هرنوع تحریم بیشتر علیه رژیم ایران مخالفت می ورزند.

ایتالیا با ایران داد و ستد بازرگانی گسترده دارد و اتریش نیز حکومت ایران را بازار خوبی برای کالاهای خود می داند. وزیران خارجه دو کشور به صراحت گفته اند که با برقراری تحریم های تازه، نمی خواهند باعث خشم سران ایران و به ویژه سپاه پاسداران شوند و منافع اقتصادی خود را به خطر اندازند.

ایتالیا دارای سرمایه گذاری های زیادی نیز در ایران می باشد.

کشورهای اروپایی از امکان ایجاد تغییرات در برجام عملا مایوس شده اند، زیرا به گفته آگاهان حکومت ایران هیچ گونه آمادگی در این زمینه نشان نداده است. به همین علت، اروپائیان رشته تحریم هایی را پیشنهاد کرده اند تا بتوانند رضایت پرزیدنت ترامپ را در حد ممکن جلب کنند. ولی برخی تحلیلگران می گویند که بعید است این پیشنهادها رئیس جمهوری ایالات متحده را از تصمیم خود منصرف سازد.

پرزیدنت ترامپ نه تنها خواهان محدود ساختن برنامه های موشکی حکومت ایران است، بلکه خواستار گردیده که بازرسی های جدی تری در مورد برنامه های اتمی ایران صورت گیرد و از جمله، بازرسان بتوانند بدون اطلاع قبلی و هرگاه که مایل باشند، از هر نقطه ایران که لازم بدانند دیدن کنند.

همانگونه که گفته شد، حکومت ایران همه این خواسته ها را رد کرده و هشدار داده است که اگر برجام لغو شود، در ظرف چند روز برنامه غنی سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد را از سر خواهد گرفت.

به گفته کارشناسان، غنی سازی بیست درصدی راه را تا غنی سازی هشتاد درصدی که برای تولید بمب اتمی مورد نیاز است، هموار می کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy