Thursday, Apr 19, 2018

صفحه نخست » آیا عوامل وابسته به جمهوری اسلامی ایران به فکر عملیات در آمریکا هستند؟

SpahUS_041818.jpgخلاصه نوشته ای از ادم کردو، مقاله کامل به زبان انگلیسی در نشریه اینترنتی واشنگتن فری بیکن

عوامل ایران وابسته به گروه تروریستی حزب الله که برای حملاتی در ایالات متحده نقشه می کشیدند پیشتر شناسایی شده اند. این امر موجب ترس از این شده است که در صورت رسیدن تنش میان دولت ترامپ و جمهوری اسلامی به نقطه جوش، تهران بتواند دستور حمله ای داخل آمریکا را بدهد.

مقام های اطلاعاتی و مقام های پیشین کاخ سفید روز سه شنبه در کنگره تائید کردند که چنین حمله ای نه تنها محتمل است بلکه انجام آن برای ایران زمان خروج دولت ترامپ از برجام و اعمال دوباره تحریم ها علیه تهران ساده خواهد بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

پیتر کینگ، رئیس جمهوریخواه کمیته فرعی ضد تروریسم و اطلاعات در مجلس نمایندگان آمریکا، می گوید شواهد فراوانی در دست است که ایران «تهدیدی مستقیم» علیه ایالات متحده محسوب می شود.

کینگ با اشاره به بازداشت اخیر دو نفر که درگیر نقشه حملاتی به شهر نیویورک و ایالت میشیگان بوده اند می گوید یک نگرانی عمده «حمایت ایران از حزب الله است که در خاورمیانه، آمریکای لاتین و این جا در ایالات متحده فعال است و در آمریکا عواملش برای فعالیت هایی در کشور ما دستگیر شده اند».

به گفته این قانونگذار آمریکایی «هر دو بازداشت شده آموزش های تسلیحاتی مهمی از حزب الله گرفته بودند. روشن است که حزب الله عزم و قابلیت انجام حمله را دارد».

پیتر کینگ می گوید تجربه دریافت گزارش های اطلاعاتی طی بیش از یک دهه به او می گوید «حزب الله احتمالا با تجربه ترین و حرفه ای ترین سازمان تروریستی در جهان است» حتی بیش از داعش و القاعده.

* برگردان فارسی: صدای آمریکا

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy