Friday, Apr 20, 2018

صفحه نخست » کشف یک "مخفیگاه" مهم توسط سازمان اطلاعات سپاه

sepah3_041818.jpgاکبر گنجی - خبرنامه گویا

نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷، در ساعات پایانی شب، محمدرضا جلائی‌پور را پس از خروج از دفتر سید محمد خاتمی، در خیابان یاسر بازداشت کردند. در حکم دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدس (مستقر در زندان اوین شعبه یک با امضای زراعت کار) به اطلاعات سپاه دستور داده بود که به "مخفیگاه" محمدرضا جلایی پور، واقع در ده قلهک کوچه شهدای جلائی‌پور(منزل پدرش: حمید رضا جلایی پور) برای تفتیش مراجعه کنید.

ساعت یازده‌ و نیم شب، ۱۰ نفر از سپاهیان- با دو ماشین و دو موتور- به "مخفیگاه" یورش برده و آن را به گونه ای فتح می کنند، که موجب وحشت و هراس همگانی شود. بین سپاهیان و اعضای "مخفیگاه" بگو / مگو در می گیرد.

سپاهیان پس از کشف و فتح این "مخفیگاه" به همراه محمدرضا- با پنج اتومبیل- به سراغ دیگر "خانه تیمی" یا "مخفیگاه" او - منزل مسکونی اش- رفته و پس از تفتیش و ضبط سلاح های سنگین و سبک ( لپ تاپ، موبایل، نوشته ها، عکس ها، و...) وی را در ساعت ۲.۵ بامداد به زندان اوین- بند "۲ الف" سازمان حفاظت اطلاعات سپاه- منتقل می کنند.

این کشف بزرگی است که پرده از بسیاری از ارتباطات- شبکه جاسوسی آمریکا و اروپا و اسرائیل- بر می دارد. محمد رضا در چند سالی که در دانشگاه هاروارد بود، با آمریکایی ها ارتباط داشت. یکی از آنان نقش کلیدی دارد. نوآم چامسکی را که همه می شناسند. بنیانگذار سازمان "سی آی ای" و "موساد" است. چامسکی و افرادی نظیر او این فرد را به خوبی آموزش داده بودند. به عنوان مثال در کلاس های جامعه شناسان دین هم شرکت می کرد. آنان چنان ذهن و شخصیت او را تخریب کرده بودند که مقاله ای در سایت سازمان "سی آی ای" - گویانیوز- منتشر کرد و در آن جسورانه نوشت که جامعه ایران در ۳۰ سال بعد نیز همچنان- کمابیش- یک جامعه دینی خواهد بود و روحانیت هم همچنان در حوزه دین فعال و موثر خواهد بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

من که آن مقاله را خواندم، گفتم این جوان چقدر جسور و شجاع است که این گونه پیشگویی می کند، من حتی نمی دانم یک ساعت بعد چه رخ خواهد داد. اما پس از تحقیقات کافی، فهمیدم که این ها را روسای "سی آی ای" به او گفته بودند بنویسد. همین جیمی کارتر که به تنهایی در سال ۱۹۷۹ در ایران انقلاب کرد و آخوندها را بر سر کار آورد، فرد بسیار دینداری است و هر هفته کتاب مقدس درس می دهد. آن قدر دیندار است که دلش می خواهد آخوندها چهل سال دیگر هم سر کار باشند. حتماً باید در بازجویی ها از او بپرسند، شاید جیمی کارتر به محمد رضا جلایی پور گفته باشد بنویس که جامعه ایران سه دهه بعد هم دیندار خواهد بود. جیمی کارتر یک بار که به لس آنجلس رفت، گروهی از طرفداران حکومت پادشاهی- به خاطر عملیاتی کردن نقشه انقلاب اسلامی- حسابی خدمت اش رسیدند.

فعالیت های محمد رضا جلایی پور در "مخفیگاه" اش در شهر بستون آمریکا از همه مهمتر است. او در این "مخفیگاه" از "توافق ننگین هسته ای"- که متن آن توسط سازمان موساد نوشته شده بود و تیم مذاکره کننده خودفرخته و جاهل جمهوری اسلامی هم آن را امضا کرد- حمایت می کرد. دائماً نگران بود که برجام لغو نشود. مزدوری از این بیشتر؟

او همیشه برای ممانعت از تصویب تحریم های اقتصادی علیه ایران فعالیت می کرد. این اقدام را در "ام آی ۶" آموزش دیده بود.

تا حدی که من می فهمم، کشف و فتح "مخفیگاه" محمد رضا جلایی پور و بازداشت او اقدامی موجه و قابل تقدیر است. به شرطی، به شرطی. به شرطی. فکر می کنم پدر و فرزند هم از شرط من دفاع کنند.

شرط اش این است که سپاه به فکر انتقام از اسرائیل نباشد و ایران را به جنگ با اسرائیل و حامیانش - آمریکا و عربستان سعودی بن سلمان- نکشاند. سپاه پاسداران به جای انتقام از دولت اشغالگر، آپارتایدی و متجاوز اسرائیل، که پیامدهای بسیار سنگینی برای ایران و ایرانیان خواهد داشت، به "مخفیگاه" های تهران حمله کند و عوامل خطرناکی چون محمد رضا جلایی پور را بازداشت کند. مقایسه این دو نشان می دهد که هزینه حمله به "مخفیگاه" های داخلی، بسیار بسیار بسیار بسیار کمتر از هزینه مقابله با اسرائیل و آمریکا است.

محمد رضا جلایی پور یکی از همین اصلاح طلبان است. بازداشت او به خدا بسیاری را خشنود خواهد کرد. منظورم فقط و فقط اصول گرایان نیست. خب عده زیادی معتقدند که اصلاح طلبان جمهوری اسلامی را حفظ کرده اند. اگر آنان نباشند، جمهوری اسلامی ساقط می شود. خب، به جای مقابله با آمریکا و اسرائیل ، که هزینه اش می تواند نابودی ایران و ایرانیان باشد، تمامی "مخفیگاه" های اصلاح طلبان را فتح کرده و آنان را زندانی کنید. رفع حصر نکنید، بقیه شان را هم زندانی کنید و به حصر کشید.

هیچ کس در اپوزیسیون از این اصلاح طلبان نگاه دارنده جمهوری اسلامی راضی نیست، به جز آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی. اگر حرف من حجت نیست، سخنان آیت الله جنتی که حجت است. ایشان فرمودند که عربستان سعودی بیش از یک میلیارد دلار به سید محمد خاتمی داده و قرار گذاشته اگر جمهوری اسلامی را سرنگون سازد، ۵۰ میلیارد دلار دیگر هم به او بدهد. حیدر مصلحی- وزیر اطلاعات آیت الله خامنه ای/محمود احمدی نژاد- سخن آیت الله جنتی را تأیید کرد و گفت که تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار گرفته اند.

تازه، یکی از وبسایت های اصول گرایان، عکس اکبر گنجی را منتشر کرده و زیرش نوشته بود که سازمان "سی آی ای" در پاریس ۶ میلیون دلار به گنجی داده داست. البته گنجی از اصلاح طلبان نیست و حرف های او را نباید به پای آن ها نوشت. ولی من اگر بر سر دو راهی "بازداشت همه اصلاح طلبان" یا "نبرد ایران با آمریکا و اسرائیل" قرار بگیرم، قطعاً فتوا می دهم که همه اصلاح طلبان را زندانی کنید. این اقدام برای "دن کیشوت" های جمهوری اسلامی امکان پذیر است، اما جنگ با آمریکا و اسرائیل ایران را نابود می سازد. شما فعلاً به ضرب و شتم ناجوانمردانه زنانی که "حجاب اجباری" را نمی پذیرند، ادامه دهید. حتی هزینه این عمل خلاف شرافت انسانی هم کمتر از هزینه جنگ با آمریکا و اسرائیل است. آیت الله خامنه ای هم مطلقا نباید به "اصلاحات ساختاری" تن دهد. "سرکوب مطلق" هر کس که خواهان "اصلاحات ساختاری" است، بهترین کارنامه برای فقهای درباری و نظامیانشان است.

آدرس کانال تلگرام اکبر گنجی: https://telegram.me/ganji_akbar

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy