Friday, Apr 20, 2018

صفحه نخست » اعتراض مردمی کازرون به نماز جمعه کشید + فیلم

پس از اعتراض در نماز جمعه اصفهان، این بار اعتراض در مراسم عبادی حکومتی در کازرون. شعار معترضان: دشمن ما همینجاست، دروغ می‌گن آمریکاست.

به گزارش رسانه‌های محلی، روز جمعه ۳۱ فروردین، اعتراض گسترده مردم کازرون به جداشدن بخش‌های از این شهرستان در تقسیمات جدید کشوری، به روز پنجم کشیده شد.

مردم در مسجد جامع این شهر با در دست داشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده «کازرون گوشت قربانی نیست»، با سردادن شعار «می‌کشم، می‌کشم هرکه خیاتنم کرد»، «دشمن ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست» و «ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما» صحن نماز جمعه را به محل اعتراضات تبدیل کردند.

صدای آمریکا - فیلم و عکس های منتشر شده امروز نشان می دهد تعداد زیادی از مردم در شهر کازرون در استان فارس در جنوب ایران، بار دیگر به خیابان آمدند تا به طرح تجزیه شهر و جداسازی دو بخش اعتراض کنند.

تظاهرات کنندگان به طرحی معترض‌‌ هستند که قرار است طی آن بخش‌های قائمیه و نودان از بخش کوهمره از شهرستان کازرون جدا شده و در تقسیمات کشوری به شهرستان کوه چنار تبدیل شود.

مردم کازرون در روزهای گذشته نیز اعتراض کردند که تجمع انها در روز سه شنبه ۲۸ فروردین با دخالت ماموران پلیس به خشونت کشیده شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این طرح از سوی حسین رضازاده، نماینده کازرون پیگیری می‌شود که گفته شده یکی از مناطق مورد بحث در طرح جداسازی، زادگاه اوست.

مردم کازرون که روز چهارشنبه مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند معتقدند که طرح جداسازی موجب از بین رفتن هویت شهر می‌شود.

ادامه تجمع مردم کازرون با شعار: شیر شیران اومده، کازرون به میدان اومده

شعار وای به روز که مسلح شویم

1B802C1D-E1.jpg

تجمع در ادامه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تصاویری از زد و خورد پلیس و مردم در فضای مجازی منتشر شد.

مقام‌های محلی و برخی مقام‌های وزارت کشور وعده دادند که نظر معترضان را در اجرای طرح اعمال کنند اما از سوی دیگر معترضان اعلام کرده‌اند که به اعتراض خود در روزهای آینده ادامه می‌دهند.

اعتراضات روزهای اخیر به طرح تقسیم کازرون با حضور اصناف مختلف شهر صورت گرفت و موجب تعطیلی بازار شد.

طرح تقسیم کازرون در دفتر تقسیمات کشوری به تصویب رسیده و هم‌اکنون در هیأت دولت منتظر تصویب نهایی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy