Friday, Apr 20, 2018

صفحه نخست » احمدی‌نژاد: مقام‌های ایران از مردم وحشت دارند

AN_042018.jpgبی بی سی - محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران بار دیگر از شیوه اداره جمهوری اسلامی انتقاد کرده و هشدار داده که مردم ناراضی هستند و اگر اصلاحات اساسی انجام نشود، سیل در راه خواهد بود.

او در یک سخنرانی عمومی و یک مصاحبه اختصاصی گفته است که بر اساس اصلاحات پیشنهادی او، مقام و جایگاه رهبر جمهوری اسلامی هم باید به اندازه هر اقدامی که انجام می‌دهد، پاسخگو باشد.

رئیس‌جمهور سابق ایران اعتقاد دارد که راه‌های ارتباط مردم با مسئولان "تقریبا بسته شده است" و " مقامات کشور کلا از مردم، وحشت دارند" چون به گفته او مردم "فهیم" حرفشان را می‌زنند و تقاضاهایشان را مطرح می‌کنند اما مسئولان نمی‌‎توانند پاسخ دهند و چون" نمی‌توانند قانع کنند. پاسخ روشن و درستی ندارند. به همین خاطر از مردم فرار می‌کنند."

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آقای احمدی‌نژاد در چند ماه گذشته انتقادهای تندی را از جمهوری اسلامی مطرح کرده و خواهان اصلاحات اساسی و برگزاری رفراندوم شده است. او در چند نامه به رهبر ایران پیشنهادهایی را برای تغییر شرایط مطرح کرده است.

سخنان محمود احمدی‌نژاد در مسجد و مصاحبه با نشریه "بهار جاودانه"

  • "حکایت ما هم شبیه کسی شده که به اهالی روستا هشدار داد سیل خواهد آمد. اما گفتند 'آرامش بر هم می‌زنید؟ بگیرید و پدرش را در آورید.' آیا اگر دهان ما را ببنید، سیل نمی‌آید؟"
  • "مردم زیاد پیش ما می‌آیند. به آنها می‌گویم همه آنها که الان دارند ظلم می‌کنند، زمانی که قرار است بروند، انگار یک آینه‌ای باشند که گرد گرفته و با یک فوت ترتیب آن را می‌دهید."
  • "جمهوری اسلامی باید اصلاح شود و این اصلاحات، اساسی باشد. به این معنای اساسی که مقام و جایگاه رهبری هم باید مسئول و پاسخگو باشند. هرجا که اقدامی انجام می‌دهند، به اندازه همان اقدام باید مسئول باشند. این حرف اسلام است. این حرف حق است. نمی‌توانیم بگوییم ایشان چون از آسمان تعیین شده‌اند بنابراین هیچ مسئولیتی ندارند و راه یک‌طرفه است."

سایت دولت بهار، متعلق به نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، فیلم‌هایی از سخنرانی پنج‌شنبه‌ شب، ۳۰ فروردین، در مسجد جلوه در جنوب غربی تهران منتشر کرده است.

در این سخنرانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون آن‌که به حکومت ایران اشاره مستقیم کند، به طور تلویحی سخنان قبلی خود درباره وقوع اتفاقی در آینده نزدیک را تکرار کرده و گفته است: "یک جوری دست به دست هم می‌دهند و باندبازی می‌کنند که انگار تا ابد آنجا هستند. زیر پاهایشان خالی شده اما حواسشان نیست. خیال می‌کنند جایشان محکم است. اما یک نسیم و حرکتی در جامعه دارد اتفاق می‌افتد که به زودی همه جهان را اصلاح خواهد کرد."

او می‌گوید پیشنهادهایش را برای اصلاح این وضعیت به رهبر ایران داده و اعتقاد دارد که عملی است و رهبر جمهوری اسلامی راه دیگری جز اجرای آن ندارد. او خطاب به مصاحبه‌کننده می‌گوید "پیش خودتان بماند اینها فرصت‌های آخر است."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy