Thursday, Apr 26, 2018

صفحه نخست » سردار سلامی: موجودیت و بقای اسرائیل را به خطر انداخته‌ایم

sardar_042618.jpgدویچه وله - جانشین فرمانده کل سپاه گفت که این نیروی نظامی به "دولتمردان" پیشنهاد کرده که بگویند ایران از برجام و ان‌پی‌تی خارج خواهد شد. سلامی بار دیگر گفت، "فرزندان امت اسلام" در کنار مرز‌های اسرائیل به دنبال محو این کشور هستند.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت/ ۲۶ آوریل) گفت که این نیروی نظامی خواستار سخن گفتن "مقتدرانه‌تر" مقام‌های دولتی جمهوری اسلامی است و به آنها پیشنهاد کرده که بگویند ایران از برجام و ان‌پی‌تی خارج شده و فعالیت‌های هسته‌ای خود را "به شکل نامحدودی" از سر می‌گیرد.

سردار سلامی که در "همایش رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور" در ساری سخن می‌گفت، به گزارش ایرنا، با اشاره به "قدرت" جمهوری اسلامی در زمین، دریا و هوا افزود: «امروز منافع حیاتی دشمنان را شناسایی کردیم، توان دفاعی و حمله قوی داریم و با برخی آزمایش‌های نظامی قدرت را نشان داده‌ایم».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

جانشین فرمانده کل سپاه سپس افزود که «یقین بدانید سناریوی جنگ نظامی را خنثی کرده‌ایم بطوری که امروز رئیس جمهوری آمریکا از جنگ نظامی حرفی نمی‌تواند بزند». او دلیل اصلی نگرانی به گفته خود "دشمنان" را قدرت‌گیری جمهوری اسلامی در منطقه دانست و گفت: «دشمنان را در عراق، بحرین، سوریه، لبنان و یمن که در حال قدرت‌سازی هستند تحت کنترل داریم و امروز دشمن پراکنده شده و نظام ایران قدرتمند شده است». سلامی گفته است: «ما اگر دشمن را در عراق و سوریه تحت تعقیب قرار نمی‌دادیم و در مقابل او قدرت‌سازی نمی‌کردیم، تمام تمرکزشان بر سرزمین ما معطوف می‌شد».

این فرمانده بلندپایه سپاه با بیان اینکه «ما در جنگ هستیم»، هم‌زمان مدعی شد:«اما دست برتر را داریم، چرا که ما خطوط نگرانی دشمنان را کشف کردیم و هر پایگاهی از دشمنان را که بخواهیم به آتش می‌کشانیم».

"فرزندان امت اسلام به دنبال محو اسرائیل"

حسین سلامی در ادامه بار دیگر مسئله نابودی اسرائیل را مطرح کرد و گفت که جمهوری اسلامی"موجودیت و بقای" این کشور را "به خطر انداخته" است. به گزارش خبرگزاری میزان، جانشین فرمانده کل سپاه افزود که جمهوری اسلامی توانسته است "فاصله بین مرگ و حیات" اسرائیل را "خیلی کوتاه" کند و «اینکه شما می‌بینید آن‌ها ۴ موشک را به سمت پایگاهی شلیک می‌کنند که نیرو‌های ما در آنجا حضور دارند، این ضعیف‌ترین واکنش آن‌ها است».

سلامی همچنین مدعی شد که سران دولت اسرائیل «می‌دانند اگر بلندی‌های جولان تصرف شود و عقب‌نشینی نیروهایشان آغاز شود، فرار دومینووار نیروهایشان آغاز می‌شود».

بیشتر بخوانید: اسرائیل برای مقابله با حمله ایران از خاک سوریه آماده می‌‌شود

این فرمانده سپاه ضمن اشاره به اسرائیل به عنوان "اولویت اصلی آمریکایی‌ها در بُعد امنیت ملی و سیاست خارجی"، گفت: «این امر در حالی است که دقیقا در کنار مرز‌های رژیم اشغالگر فرزندان متنوعی از امت اسلام با آرمان‌های ضد صهیونیستی قرار دارند و همه به دنبال محو این رژیم هستند».

در ادبیات جمهوری اسلامی از اسرائیل به نام‌های دیگری همچون "رژیم صهیونیستی" یا "رژیم اشغالگر" یاد می‌شود.

"گزینه‌های غیرنظامی" علیه ایران

حسین سلامی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به "هراس فوق‌العاده" اسرائیل، "سردرگمی راهبردی" آمریکا و "شکست‌های سنگین" عربستان سعودی، "اقتدار" جمهوری اسلامی را دلیل "منتفی" شدن گزینه نظامی علیه ایران و روی آوردن این کشورها به "گزینه‌های غیرنظامی" دانست. او رهبر جمهوری اسلامی، قوه قضائیه ایران و سپاه پاسداران را سه "نقطه تمرکز تهاجمات دشمن" دانست و "بی‌اعتماد" کردن مردم به "ارکان نظام" را هدف "دشمنان" عنوان کرد.

از نظر سردار سلامی، "گزینه‌های غیرنظامی" علیه ایران به‌طور خلاصه جهت دادن نارضایتی مردم به سوی سپاه، قوه قضائیه و رهبر جمهوری اسلامی از طریق گسترش تحریم‌ها در عین حفظ برجام است.

سلامی همچنین موضوعاتی چون "بحران آب"، "تقسیمات کشوری" و "حجاب" را نیز از مسایلی دانست که "دشمن" از آن به عنوان "دستاویز سیاسی" استفاده می‌کند: «می‌خواهند بگویند که ایران با توجه به مشکلات اقتصادی و فقیر بودن چرا این همه هزینه برای موشک و حضور در کشورهای منطقه می‌کند و بدانید که این گزینه بسیار خطرناک برای ایران است و باید مراقب باشیم».

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه «دشمنان در صددند این ادراک نادرست را تولید و القا کنند که نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است» گفت: «دشمنان می‌خواهند اعتبارنظام را از بین ببرند و می‌خواهند چنین القا کنند که مشکلات موجود در کشور به سبب اقدامات و اقتدار منطقه‌ای ما است. در واقع آن‌ها می‌خواهند در ذهنیت مردم و حتی نظام محاسباتی مسئولان ما تغییر ایجاد کنند».

"دولتمردان مقتدرانه‌تر سخن بگویند"

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نزدیک شدن پایان ضرب‌الاجل رئیس جمهوری آمریکا برای خروج یا ماندن در برجام، پیش‌بینی کرد که «به احتمال قوی آمریکایی‌ها از برجام خارج نمی‌شوند و تحریم‌ها را حفظ می‌کنند و چنین تبلیغ می‌کنند که این حفظ تحریم‌ها بخاطر اعمال سپاه است». او افزود: «از سویی دیگر چنین تصور و تبلیغ می‌کنند که هر موضعی در برجام بگیرند ایران از آن خارج نخواهد شد؛ البته در این رابطه دولتمردان ما در تلاش هستند که چنین ذهنیتی از بین برود».

این فرمانده بلندپایه نظامی سپس با اشاره به اینکه سپاه از مقام‌های دولتی ایران خواسته است تا "مقتدرانه‌تر سخن بگویند" از توصیه این نهاد نظامی به دولت پرده برداشت و گفت: «حتی ما به دولتمردان‌مان پیشنهاد داده‌ایم که بگویند ما از برجام و ان‌پی‌تی خارج می‌شویم و فعالیت‌های هسته‌ای را به شکل نامحدودی از سر می‌گیریم؛ در این صورت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دیوانه می‌شوند؛ آن‌ها نگرانی‌شان از ما وقتی قدرت بگیریم خیلی جدی است. آن وقت مجبورند به اقتدار ما تن دهند».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بارها تهدید کرده است که ایالات متحده در صورت عدم اصلاح برجام، از این توافق خارج خواهد شد. او برای ماندن در برجام شروطی گذاشته است. شروط ترامپ برای ماندن در برجام گنجاندن چهار نکته اصلاحی در این توافق است. این اصلاحات شامل اجازه بازرسی از تمام سایت‌های مورد درخواست آژانس، تضمین تعهد ایران به چشم‌پوشی از تملک سلاح هسته‌ای، دائمی شدن محدودیت شدید غنی‌سازی اورانیوم در ایران و گنجاندن برنامه موشک‌های دوربرد ایران در متن برجام هستند. آمریکا تهدید کرده است که چنانچه این شروط تأمین نشوند، از برجام خارج می‌شود و تحریم‌ها علیه ایران مجددا از روز ۱۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) اعمال خواهند شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy