Friday, Apr 27, 2018

صفحه نخست » جزئیاتی درباره فرد مسلح در دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در پایتخت آمریکا

embassy_042718.jpgصدای آمریکا، در حالیکه رسانه های دولت ایران بعد از درگیری در «دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن، آن را ناشی از سیاست های مهاجرتی پرزیدنت ترامپ علیه ایرانیان عنوان کنند، اما جزئیات بیشتر از این ماجرا نشان می دهد یک شهروند ایرانی تبار در پی تنش با کارکنان این دفتر، روی به تهدید و درگیری آورده است.

چهارشنبه ظهر سرویس مخفی ایالات متحده که وظیفه امنیت مکان های دیپلماتیک را در آمریکا بر عهده دارد، اعلام کرد بعد از اعلام درگیری در دفتر حفاظت از منافع ایران، فردی را پیش از هرگونه تیراندازی دستگیر کرده است.

اما این فرد کیست؟ مایکل لیپین خبرنگار صدای آمریکا در مدارکی که از دفتر دادستانی کسب کرد، مشخصاتی را درباره مردی که دستگیر شد، ارایه داد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

«علیرضا فخار»، ۵۵ ساله از منطقه فیرفکس ویرجینیا، به خاطر رویدادی که در روز چهارشنبه در دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در پایتخت آمریکا روی داد، در اولین جلسه دادگاه در واشنگتن حضور یافت.

دفتر دادستان فدرال آمریکا در واشنگتن آقای فخار را به دو اتهام فدرال آدم ربایی و آسیب به ملک یک دولت خارجی متهم کرد و همچنین او به تهاجم با یک سلاح خطرناک متهم شده است.

وی به طور موقت در بازداشتگاهی نگه داری می شود تا روز سی آوریل در دادگاه حاضر شود.

اتهام آدم ربایی می تواند برای این متهم به حکم حداکثری حبس ابد منتهی شود. همچنین اتهام آسیب به اموال دولت خارجی تا پنج سال مجازات دارد. اتهام تهاجم با یک سلاح خطرناک نیز مجازات تا ده سال زندان دارد.

با توجه به اینکه رسیدگی به این پرونده در جریان است، دفتر دادستان از اظهارنظر خودداری کرد.

روزنامه جورازلم پست پیشتر در گزارشی به نقل از ایرنا نوشت: یک مرد مسلح در ساعات اولیه صبح چهارشنبه دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن دی سی را مورد حمله قرار داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy