Sunday, Apr 29, 2018

صفحه نخست » محسنی اژه ای: از ماجرای اخیر برخورد گشت ارشاد خرسند نیستم

E301FC96-D113-4F4C-954B-FB54F71D0033.jpegبه گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه و سخنگوی دستگاه قضا در صد و بیست‌و ششمین جلسه مشترک با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر گفت: ان‌شاااله همه کارگران و زحمت‌کشان ما در همه ایام به ویژه شعبان موفق و پیروز باشند و در جهت استقلال کشور و عزت و سلامت خودشان و نظام تلاش کنند.

وی روز معلم را پیشاپیش تبریک گفت و افزود : امیدوارم این عزیزان که کارشان کار انبیاست توفیق بیش از پیش برای تعلیم فرزندان این مرز و بوم داشته باشند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری فردی به نام «عباس عدالت» به عنوان جاسوس و ارتباط او با پرونده محیط‌زیستی گفت : اتهام ایشان امنیتی است و بازداشت است. من تایید می‌کنم چون در برخی رسانه‌ها نسبت به اصل بازداشت تردید داشتند. از بیان جزئیات به دلیل محدودیت قانونی معذور هستیم باید ببینیم اتهام ایشان ثابت می‌شود یا نه و اینکه با چه افراد و گروه‌هایی در ارتباط بوده است.

وی در خصوص حمایت قوه قضائیه از کالای ایرانی و اقدامات این قوه گفت: دستورالعملی در نیمه دوم سال گذشته از طرف ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص اقتصاد مقاومتی داده شده که بخشی از مسائل در آنجا در برخورد با قاچاق و حمایت از فعالان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی مطرح شده بود چون این برای قبل از امسال بوده به مصرف کالای داخلی و حمایت از تولید داخلی پرداخته به ویژه جایی که گفته با قاچاق باید مبارزه شود و در رابطه با تخلفات بانکی و هر نوع مسائل مرتبط با تولید در آن موجود است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: این داستان با توجه به شعار امسال توسط رهبری در مورد حمایت از کالای داخلی استمرار دارد و امسال هم تکمیل می‌شود. در مبارزه با قاچاق و حمایت از فعالان اقتصادی که فعالیت سالمی دارند و مبارزه با تخلفات بانکی و کسانی که با دور زدن قانون به واردات بی‌رویه کالا از خارج با زد و بندها اقدام می‌کنند در برنامه و دستور کار و اولویت سال ۹۷ است.

وی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به پرونده تعاونی مسکن مخابرات که بیش از ۷ هزار عضو دارد و حدود ۱۱ سال است بلاتکلیف هستند در چه مرحله ای است، گفت: بلاتکلیف تعریف دارد، من بارها گفته‌ام درباره کسانی که کلاه سرشان می‌رود ، گاهی متهم پرونده دستگیر و بازداشت می‌شود ولی اموال شناسایی نمی‌شود که وجهی پرداخت کند، این پرونده‌ها بلاتکلیف نیست، پرونده‌هایی بلاتکلیف هستند که رسیدگی نشود، اموال شناسایی می‌شود اما به اندازه‌ای نیست که پول مردم باز پرداخت شود. قوه قضائیه ردیفی ندارد که از اموال خودش پرداخت شود بنابراین رسیدگی طول می‌کشد.

اژه‌ای در پاسخ به این سوال که موضع قوه قضائیه درمورد برخوردهای گشت ارشاد چیست؟گفت: نیروی انتظامی شبانه روز تلاش می‌کند امنیت مردم را تامین کند. امروز در بخشی با مسئول مبارزه با مواد مخدر صحبت می‌کردم از تعداد شهدای خودشان در آن بخش خبر می‌داد و گفت ۴۰۰۰ شهید داده‌ایم واقعا باید تقدیر کرد، از همه خدمات نیروی نیرو انتظامی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: طبق قانون تمرد از دستور نیروی انتظامی و پلیس جرم است، کسی که تمرد کند قابل تعقیب و مجازات است. حال عده‌ای تمرد می‌کنند اشاعه هم می‌دهند ، کما این که سازماندهی شده کاری می‌کنند. از اقدام این یک فیلمی تهیه می‌کنند و منتشر می‌کنند ، سازمان یافته بدتر است، طبیعی است پلیس هم باید مطابق قانون رفتار کند . اگر پلیس هم خطایی کرده مطابق قانون باید بررسی کنند. از این اتفاق خرسند نیستم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy