Monday, Apr 30, 2018

صفحه نخست » حمله موشکی تازه به سوریه: بیشتر کشته شدگان ایرانی هستند + اخبار تکمیلی

hamleh_syria_night.jpgدویچه وله ـ سوریه از حملات موشکی تازه علیه برخی از پایگاه‌های نظامی این کشور خبر داده‌ است. گفته‌ می‌شود که در این پایگاه‌ها نیروهای ایرانی مستقر هستند. وزیر دفاع اسرائیل ساعاتی پیش‌ترغیرمستقیم از امکان چنین حملاتی صحبت کرده بود.

رسانه‌های سوریه به نقل از ارتش این کشور گزارش دادند که حملات موشکی در ساعت ۱۰ و نیم شامگاه یکشنبه (۹ اریبهشت/۲۹ آوریل) علیه پایگاه‌های ارتش و نیروهای ایرانی مستقر در این کشور رخ داده است. شدت انفجارها آن قدر زیاد بوده که باعث زلزله‌ای به قدرت۲/۶ ریشتری شده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است از کشته‌شدن ۲۶ نظامی در این حملات، از جمله چندتن از نیروهای ایرانی خبر داده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

منابع دولتی سوریه به خبرگزاری آلمان گفته‌اند در در یکی از پایگاه‌های آماج حمله که در ۶۰ کیلومتری حماء قرار دارد نیروهای ایرانی مستقر بوده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم تائید کرده که تیپ ۴۷ واقع در غرب شهر حماء و پایگاه دفاعی فرودگاه حلب مورد اصابت موشک‌ قرار گرفته‌اند. رسانه‌های دولتی سوریه هم اعلام کردند که این حملات از طرف "دشمن" انجام گرفته است. تلویزیون دولتی این کشور هم تصاویر از ویرانی پایگاه‌ها را نشان داده است.

صدای اسرائیل: در حمله موشکی سوریه، انبارهای موشک های حکومت ایران نابود شد (+لینک)

سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت (+لینک) بیشتر کشته شدگان ایرانی هستند

***

تسنیم: حمله موشکی به پایگاه نظامی ایران در سوریه و شهادت مستشاران ایرانی تکذیب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گزارش‌های منتشر شده درباره حمله موشکی به پایگاه نظامی ایران در سوریه و شهادت مستشاران ایرانی را تکذیب کرد.

***

به گزارش بی بی سی بعد از این حمله خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در متن خبر خود از کشته شدن ۱۸ ایرانی خبر داده بود و سایت محافظه‌کار رجانیوز این افراد را "مستشاران سپاه" در سوریه خوانده بود. این بخش از خبر ساعاتی بعد از انتشار حذف شد.

نیویورک تایمز هم نوشت: آموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل، گفت که تکذیب مقامات ایرانی در باره کشته شدن نیروهای سپاه شاید به این دلیل باشد، که جمهوری اسلامی مجبور به حمله تلافی جویانه به اسرائیل نباشند.

دویچه وله هم گزارش داد دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، از کشته شدن ۲۶ نظامی در این حملات خبر داده و عنوان کرده‌اند که دست‌کم ۱۸ تن از کشته‌شدگان نیروهای سپاه پاسداران ایران بوده‌اند.

خبرگزاری آلمان نیز با استناد به منابع دولتی سوریه نوشته است، نیروهای ایرانی در یکی از پایگاه‌های واقع در ۶۰ کیلومتری حما که مورد حمله قرار گرفته، مستقر بوده‌اند.

هم‌زمان با تکذیب کشته شدن نیروهای سپاه در حملات اخیر موشکی به پایگاه‌های نظامی سوریه از سوی "منبع آگاه" ایرانی، حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، در اظهاراتی متفاوت، "حمله" اسرائیل به این پایگاه‌ها را اقدامی "تجاوزکارانه" نامید و عملا کشته شدن تعدادی از نیروهای جمهوری اسلامی در این حملات را تأیید کرد.

نقوی حسینی نمایندهٔ اصولگرای حوزهٔ انتخابیهٔ ورامین گفت: «اینکه جایی را هدف قرار می‌دهند که مستشاران ایرانی در آن حضور دارند، نشان‌گر خوابی است که در سر دارند. این مستشاران کاملا قانونی و به درخواست دولت مرکزی سوریه در این کشور حضور دارند. این اقدام تجاوز آشکار به کشور مستقل و یک مسئولیت بین‌المللی در قبال به شهادت رساندن مستشاران ایرانی است. جمهوری اسلامی از این جنایت‌ها نخواهد گذشت».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران "در مورد تعداد شهدای ایرانی در حمله شب گذشته" نیز گفت: «آمار دقیقی نداریم و باید دستگاه رسمی این آمار را اعلام کند».

نقوی حسینی همچنین در این خصوص که چرا آمار کشته‌شدگان چه در حمله به پایگاه هوایی تیفور با ۷ کشته ایرانی و چه در حمله اخیر با "به ادعای رسانه‌های سوری" ۱۸ کشته ایرانی، از سوی مقام‌ها و نهادهای ایرانی اعلام نمی‌شود، گفت: «سوری‌ها باید این آمار را اعلام کنند، چون آنها مسئول هستند. ما به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور داریم و آنها باید اعلام کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy