صبح سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، همزمان با روز جهانی کارگر شماری از کارگران در مقابل خانه کارگر تجمع کرده و نسبت به عدم صدور مجوز برای راهپیمایی در روز جهانی کارگر اعتراض کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آن‌ها به‌‌شکل خودجوش با پیاده شدن در خیابان‌های کارگر و حافظ به سمت «خانه کارگر» در خیابان ابوریحان تهران حرکت کردند.

«خانه کارگر» تشکل رسمی و متمایل به حکومت تنها تشکلی است که مجاز است در «هفته کارگر» مراسمی را برگزار کند. «هفته کارگر» از یک‌ هفته پیش از ۱۱ اردیبهشت آغاز و به روز اول ماه مه منتهی می‌شود. با این حال امسال نیز به «خانه کارگر» مجوز راهپیمایی در روز جهانی کارگر داده نشد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

کارگران معترضی که در برابر «خانه کارگر» گرد آمدند خواسته‌های صنفی خود را با حمل پارچه‌نوشته یا سردادن شعار مطرح کردند، از جمله، اصلاح قراردادهای موقت کار، اعتراض به دست‌اندازی منابع سازمان تأمین اجتماعی، تأمین امنیت شغلی کارگران، تمایز مشاغل مستمر از غیرمستمر، تعیین تکلیف قراردادهای موقت و تلاش برای دائمی شدن قرارداد در محیط‌های کارگری، سامان‌بخشی به وضعیت نابسامان واحدهای تولیدی، توجه به مطالبات صنفی کارگران و به رسمیت شناخته شدن حق آزادی فعالیت‌های صنفی کارگری.