Tuesday, May 1, 2018

صفحه نخست » پایان لیگ یک با یک دنیا حاشیه، خونه‌به‌خونه منحل شد!

nasaji_Nekunam.jpgاعتماد ـ رسول مجیدی - لیگ دسته اول فوتبال ایران بالاخره تمام شد. حالا لیگ برتر از سال آینده میزبان دو تیم پرشور است. یکی از جنوب و دیگری از شمال. یکی نفت مسجدسلیمان که بعد از چندسال دوری دوباره به لیگ برتر بازگشته و یکی نساجی قائم‌شهر که بیش از دو دهه بود به سطح اول فوتبال ایران نرسیده بود. خوزستان در فصل بعد ۴ نماینده در لیگ برتر دارد و مازندران بعد از ۱۲ سال صاحب تیم شده. همه اینها نوید این را می‌دهد که سال آینده لیگ برتر پرشورتری داشته باشیم. قهرمانی نفت مسجد سلیمان در لیگ دسته اول و نایب‌قهرمانی نساجی البته بی‌حاشیه هم نبود. نساجی تا قبل از شروع هفته پایانی لیگ دسته اول در رده سوم بود. یک رده پایین‌تر از خونه‌به‌خونه بابل. تیمی که تنها ۲۱ کیلومتر با نساجی فاصله دارد. همیشه کری خاصی بین فوتبال‌دوستان دو شهر بابل و قائم‌شهر وجود داشته و حالا صعود یکی و حذف دیگری حسابی بحث‌برانگیز شده. خونه‌به‌خونه که امسال در جام‌حذفی به فینال رسیده و باید پنجشنبه در خرمشهر به مصاف استقلال تهران برود، این فرصت تاریخی را دارد تا با وجود لیگ برتری نشدن، قهرمان جام حذفی شود و به مسابقات آسیایی راه یابد. با این همه مالک خونه به خونه روز گذشته رسما از حضور در فینال کناره‌گیری کرد. ماجرا چیست؟ و در مازندران چه خبر است؟

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید



تبانی و ضد فوتبال

تا قبل از شروع هفته پایانی لیگ یک، همه‌چیز به نفع خونه به خونه بود. آنها در رده دوم بودند و با کسب پیروزی مقابل حریف‌شان به لیگ برتر صعود می‌کردند. مگر آنکه نساجی در بازی با راه‌آهن دست‌کم با اختلاف ۵ گل پیروز می‌شد تا تفاضل گل بد خود نسبت به بابلی‌ها را کاهش دهد. تیم خونه به خونه از چند روز قبل اعلام کرده بود بیم تبانی در بازی راه‌آهن و نساجی وجود دارد. چرا که راه‌آهن به لیگ دسته دوم سقوط کرده و دیگر بازی پایانی برایش اهمیتی ندارد. آنها حتی جواد نکونام، سرمربی تیم نساجی را به چیدن داوران هفته‌های پایانی متهم می‌کردند. نکونام تا نیم فصل اول در تیم خونه به خونه بود و با این تیم امتیازات خوبی کسب کرده بود اما بعدا با مالک خونه به خونه به مشکل خورد و از این تیم کنار رفت. نساجی در آن برهه وضعیت خوبی در جدول نداشت و دست به دامان نکونام شد. از همان موقع بحث و جدل خونه‌به خونه با سرمربی سابقش که حالا روی نیمکت تیم رقیب بود، بیشتر شد و به هفته‌های پایانی کشید. در هفته پایانی نساجی در تهران ۶ بر صفر راه‌آهن را شکست داد تا خونه‌به‌خونه با وجود پیروزی ۲بریک مقابل برق جدید شیراز نتواند لیگ برتری شود. با این نتایج امتیاز دو تیم شمالی به ۶۴ رسید، حتی تفاضل گل‌شان هم مساوی شد اما نساجی به دلیل گل زده بیشتر به لیگ برتر آمد. همین هم باعث شده تا خونه‌به خونه‌ای‌ها حسابی عصبانی شوند. بعد از بازی سرپرست تیم خونه‌به‌خونه مازندران به خبرنگاران گفت که این تیم در فینال جام حذفی مقابل استقلال به میدان نخواهد رفت: «من از قبل درباره اتفاقات مشکوک هفته آخر لیگ یک هشدار داده بودم. با اتفاقاتی که رخ داده، قطعا در فینال جام حذفی مقابل استقلال شرکت نمی‌کنیم. واقعا ننگ بر این فوتبال!»


شیرازی‌ها خیلی محکم بازی می‌کنند!

گزارشگر بابلی بازی خونه‌به‌خونه و برق جدید شیراز، در اواخر بازی از اینکه تیم برق با وجود مهم نبودن بازی پایانی برای آن تیم، محکم بازی می‌کرد به ستوه آمده بود. او در حین گزارش می‌گفت «معلوم نیست چرا برق آنقدر محکم بازی می‌کند. ما طرفدار فوتبال پاک هستیم اما برق هم بیش از حد معمول محکم بازی می‌کند.» این ماجرا حتی مورد اعتراض مدیران خونه‌به خونه هم بود.

حسن‌زاده، مالک خونه به خونه در این بین رحمان رضایی، سرمربی مازندرانی تیم برق شیراز را مقصر می‌دانست و می‌گفت آنها با نساجی ساخت و پاخت کرده‌اند: «همه شما دیدید که یک عده امروز چکار می‌کردند، برای چه؟ چون از تیم حریف پول گرفته بودند. آنها پاداش گرفته بودند که جلوی ما ضد فوتبال بازی کنند و این بازی برابر برق جدید شیراز ضد فوتبال بود. آقایانی که سرمربی تیم‌های دیگر شدید، باعث افتخار ما هستید، اما این فوتبال نیست، این ضد فوتبال است.»


انصراف و اعتراض به AFC

همه این اتفاقات باعث شده تا خونه‌به خونه با یکی از مهم‌ترین کارت‌های روی میزش بازی کند؛ عدم حضور در فینال جام‌حذفی. آنها به خوبی می‌دانند که حاضر نشدن آنها در فینال این جام همه محاسبات فدراسیون فوتبال را به هم می‌ریزد و از همین طریق می‌خواهند به این فدراسیون اعتراض کنند تا به ماجرای هفته پایانی لیگ برتر ورود کنند. مالک خونه به خونه البته راهکار دیگری علاوه بر عدم حضور در فینال جام حذفی هم در سر دارد: «شب نیمه‌شعبان هواداران خونه به خونه بابل با پنجاه دستگاه اتوبوس به تهران می‌آیند تا مقابل هتل محل اقامت نماینده‌ ای‌اف‌سی تحصن کنند. حالا که فدراسیون توجهی به خواسته ما ندارد می‌خواهیم مدارک‌مان دال بر تبانی در چند بازی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه کنیم. همه دیدند در بازی رقیب ما چگونه عدالت و فوتبال پاک زیر سوال رفت. مطمئن باشید حق بابل را از‌ ای‌اف‌سی می‌گیریم.»


اتهام به فردوسی‌پور و اعلام انحلال

آخرین برگ اعتراضات بابلی‌ها به حواشی هفته پایانی لیگ برتر، متهم کردن عادل فردوسی‌پور، تهیه‌کننده برنامه نود به کمک به صعود نساجی بود. دیروز قاسم حسن‌زاده، مالک باشگاه خونه‌ به خونه که عصبانی به نظر می‌رسید به خبرگزاری فارس گفت قصد انحلال تیم را دارد: «دیگر در جام حذفی و حتی در لیگ دسته اول حضور نخواهیم داشت. با توجه به حواشی‌ که پیش آمده بهتر است در فوتبال نباشیم. در بازی نساجی و راه‌آهن، تبانی صورت گرفته است حتی در بازی نساجی مقابل صبا قم هم از طریق شرط‌بندی توانستند نتیجه بگیرند. تمام کارشناسان معتقدند دقیقه ۲۸ هیچ اتفاقی صورت نگرفت که داور برای نساجی پنالتی گرفت. من حتی به تاج هم گفتم آقای غیاثی و اصفهانیان می‌خواهند به ضرر ما کار را جلو ببرند. خواهش می‌کنم از داور باتجربه استفاده کنید. همان پنالتی قضاوت باعث شد تا نساجی به گل‌های بیشتری دست پیدا کند، همه می‌خواستند تا دست در دست هم بدهند تا نساجی به لیگ برتر صعود کند. شما دقت کنید کل استادیوم در اختیار نساجی بود حتی مدیرعامل راه‌آهن هم نتوانست در جایگاه بنشیند مگر می‌شود؟ می‌خواستند با برنامه‌ریزی کارشان را جلو ببرند. در برنامه‌های ورزشی هم متاسفانه به نفع نساجی فعالیت می‌کنند. عادل فردوسی‌پور ۷۰ درصد صعود نساجی به لیگ برتر را کمک کرد از آن به بعد در برنامه لیگ یک هم آقای پوربخش جو را به نفع نساجی تغییر داد. واقعا با این شرایط برای چه سال آینده در لیگ یک بازی کنیم. ما به هیچ‌وجه در سال آینده در رقابت‌ها حضور نداریم، منحل می‌شویم و قصد نداریم در فوتبال فعالیت کنیم. به جز اینکه جسم و روح مردم خسته شود هیچ فایده دیگری هم ندارد.»

حالا باید منتظر ماند و واکنش مسوولان فدراسیون فوتبال به این اتفاقات را دید.


استقلال خوزستان مدعی جدید جام حذفی!

در حالی که هنوز موضع سازمان لیگ درباره کناره‌گیری خونه‌به‌خونه از حضور در فینال جام حذفی مشخص نشده، عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان مدعی است که در این صورت حق قانونی تیم اوست که در فینال جام حذفی مقابل استقلال تهران به میدان برود و هیچکس نمی‎تواند این حق را از او و شاگردانش بگیرد. استقلال خوزستان در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی در خانه خود با نتیجه ۳-۱ مغلوب خونه‌به‌خونه شد و همین باعث شده تا ویسی و تیمش مدعی جایگزینی خود به جای تیم معترض خونه‎به‌خونه شوند!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy