Tuesday, May 1, 2018

صفحه نخست » هاآرتص: کشته شدن ۱۱ عضو سپاه، نابودی ۲۰۰ موشک در انبار مهمات

syriaBombing_050118.jpg- حملات پس از آن صورت گرفته که یک هواپیمای ناشناس ایرانی محموله‌‏ای مشکوک که گفته می‎شود پهپاد بوده را در سوریه تخلیه می‎کند و به ایران باز می‎گردد.

- هر 9 موشکی که به سوریه شلیک شده بدون دخالت پدافند هوایی به هدف‎ها اصابت کرده و فقط کلاهک جنگی یک موشک عمل نکرده است.

کیهان لندن، در حالی که جمهوری اسلامی ادعا می‎کند در جریان حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی سپاه پاسداران در حلب و حماه هیچ یک از نیروهای «مستشاری» سپاه و شبه‌نظامیان افغانستانی و پاکستانی در لشکر فاطمیون و زینبیون آسیب ندیده‎اند اما رسانه‎های اسراییلی به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده‌اند که در این حملات دست‌کم ۱۶ نفر کشته شده‌اند که ۱۱ نفر از آنها ایرانی بودند.

هاآرتص گزارش داده در این حملات ۲۰۰ موشک در انبار مهمات این پایگاه‎ها نیز نابود شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

کیهان لندن از طریق منابع غیررسمی نزدیک به نیروهای «مدافع حرم» به اطلاعاتی در مورد حمله به پادگان تیپ ۴۷ حوالی شهر المالکیه و فرودگاه النیرب در شرق حلب دست یافته که بر اساس آنها مبدأ این حملات پایگاه «الازرق» در شمال اردن بوده که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی در آن مستقر هستند.

همانطور که برخی منابع اعلام کردند ۹ فروند موشک بالستیک به این اهداف شلیک شده و جزییات تازه حاکی از آن است که موشک‌ها میان‏‌برد و از نوع زمین به زمین بوده‌اند و سرعت آ‎نها در حدی بالا بوده که نه پدافند ارتش سوریه متوجه آن شده و نه رادارهای سیستم اس ۳۰۰ روسیه آنها را شناسایی کرده‌اند.

ساعاتی پس از حمله موشکی به دو پایگاه سپاه پاسداران در سوریه که جمهوری اسلامی مدعی است در آنجا فعالیت «مستشاری» دارند، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی راهی دمشق شده است.

گزارش‎ها حاکی از آن است که حمله هوایی به فرودگاه النیرب ساعاتی پس از آن انجام شده که یک فروند هواپیمای کارگوی ایرانی از سوریه به سمت تهران پرواز کرده بود. گفته می‌شود این هواپیما محموله‎‌ی مشکوکی را به سوریه حمل کرده بود.

منابع نزدیک به اپوزیسیون سوریه گزارش داده‎اند که احتمالا این محموله پهپاد بوده است.

صبح روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت، یک فروند آنتونوف ۱۲۴ نیروی هوایی روسیه سیستم جدید اس ۳۰۰ را که مقام‎های روسی قول داده بودند به سوریه تحویل می‎دهند ابتدا به تهران آوردند و هواپیما پس از سوخت‎گیری به سمت فرودگاه حمیمیم سوریه پرواز کرده است.

منابع غیررسمی کشته شدن دست‌کم ۱۱ تا ۱۸ عضو ایرانی سپاه و زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر را تایید می‎کنند اما به همه کسانی که با این موضوع از نزدیک سر و کار دارند دستور داده شده در مورد میزان و تعداد تلفات خبررسانی نکنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy