Tuesday, May 1, 2018

صفحه نخست » وزیر ارتباطات می‌خواهد استعفا دهد و برای کسب تکلیف به دفتر روحانی رفت

Azari_Jahromi.jpg

رادیو زمانه، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که گفته می‌شود استعفای خود را اعلام کرده صبح سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به دفتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی رفته تا از او کسب تکلیف کند. کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس مصوبه‌ای می‌خواهد تولید صوت و تصویر در فضای مجازی را زیر نظر صدا و سیمای جمهوری اسلامی درآورد. آذری جهرمی با این طرح مخالف است. روز گذشته شایعاتی درگرفته بود مبنی بر اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بخشنامه‌ای انتشار تصویر و صدای وزیر ارتباطات را مگر در مواردی ویژه ممنوع اعلام کرده است. فیلترینگ تلگرام هم سبب ناخشنودی آذری جهرمی شده.

وزیر ارتباطات: فیلترینگ تلگرام در روسیه شکست خود، این مشکل در ایران نیز رخ می‌دهد

ایسنا ـ وزیر ارتباطات در واکنش به انتشار خبر استعفای خود در رسانه‌ها گفت نباید اعلام نظر کارشناسی را به استعفا تعبیر کنیم.

به گزارش ایسنا محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به شایعه استعفای خود گفت: اعلام نظرات کارشناسی لزوما به معنای استعفا نیست. چالشهای فیلترینگ را مستند و مستدل اعلام کرده‌ایم. مراجع تصمیم‌گیر نظرات ما را شنیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وزیر ارتباطات در پاسخ سوال ایسنا در مورد صحت استعفای خود گفت: نباید اعلام نظرات کارشناسی را استعفا تفسیر کنیم. در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه حل نیست و در مورد چالشهای آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم. شواهد حاکی از بروز مشکلاتی در فیلتر تلگرام در روسیه نیز هست و ممکن است اینگونه مشکلات در ایران هم رخ دهد. در هر حال به نظر می‌رسد فراتر از بحث امروز باید سیاستگذاری و قانونگذاری کشور در مورد رسانه‌های نوین را سریعتر به نتیجه رساند تا دیگر شاهد اینگونه چالشها نباشیم.

***

در همین حال رجا نیوز نوشت وزیر ارتباطات گفته است: تلگرام و پاول دوروف، به تعهدات خود عمل نکرده و حامی تروریسم در دنیا است؛ من با فیلترینگ تلگرام موافقم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy