رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی رئیس‌جمهور در روز معرفی کارگران نمونه عنوان می‌کند 52 هزار میلیارد تومان از درآمد نفتی به کارگران بازنشسته پرداخت می‌شود یادمان باشد منظور ایشان کارگران بازنشسته تامین اجتماعی نیست و این به سایر صندوق‌ها ارتباط دارد. شما بهتر از من می‌دانید بیش از 146هزار میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی از دولت است که تا امروز صفر نشده است.

صادقی گفت: آنچه دریافت می‌کنیم چیزی است که از عرق جبین کارگران به حساب تامین اجتماعی ریختیم تا در آینده دستمان را بگیرد. این از وزیر بهداشت و آن هم از برخی مراجع ذیربط که نمی‌گذارند ما راهپیمایی کنیم. آقایان کارفرمایی که دل پری از تامین اجتماعی دارید، به خاطر یک ارزن شهر را نفروشید. سازمان تامین اجتماعی چرا با قوانین غیرکارآمد، کارآمدی را از تامین اجتماعی گرفتند؟ چرا این قوانین را اصلاح نمی‌کنید؟ چرا ماده 7 را اصلاح نمی‌کنید و دولت دو تبصره آن را نمی‌بیند و همسانی بین دستمزد کارگران و بازنشستگان را ایجاد نمی‌کنید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنهایی که تصور می‌کنند جامعه کارگری تو سری خور است و باید گرسنه نگه داشته شوند و مورد ظلم قرار بگیرند، بدانند که این تصور خلاف دیدگاه امام و رهبری است. امام جمله‌ای را گفتند که در هیچ یک از مجامع بین‌المللی به آن نرسیدند. ایشان فرمودند که خداوند عالم نیز کارگر است. آقای نماینده مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق تذکرات رهبری را یکبار دیگر یادآور می‌شوم که فرمودند آقایان نماینده و دولت قوانینی را تصویب کنید که جنبه دفاع از مظلوم در آن پررنگ باشد.

وی گفت: آیا این قوانین اینگونه است بعد در این شرایط هم اعلام می‌کنند ما ولایتمدار هستیم. ما روز جهانی کارگر را با نیت انجام تظاهرات برگزار کردیم که آن را هم اجازه ندادند. اعلام می‌کنم کارگر ضدانقلاب و مخالف نظام نیست و توده کارگر پیرو و وفادار نظام و انقلاب است. کارگران زندگی شرافتمندانه و امنیت شغلی می‌خواهند و حداقل رفاه را خواهان هستند. این حداقل‌ها را در ابتدای انقلاب گفتیم. چرا پس از 40 سال امروز شاهد حرکت‌های ناپخته از مجلس و دولت هستیم؟ اگر حفظ انقلاب و استمرار نظام را می‌خواهید رضایت کارگران را جلب کنید.

صادقی افزود: تصویب قوانینی که به تامین اجتماعی تحمیل شده این سازمان را به گِل می‌نشاند و چالشی در حوزه اجتماعی شکل می‌گیرد که برای کشور مشکل‌ساز می‌شود. پیشنهاد می‌کنم در عرصه حوزه کارگران شاغل و بازنشسته بازنگری داشته باشید و ظلمی که به تامین اجتماعی و کارگران کردید را برطرف کنید.

karegar004.jpgkaregar005.jpg