Tuesday, May 1, 2018

صفحه نخست » ترمز قیمت دلار بار دیگر از دست دولت در رفت

dollar_050118.jpgرادیو فردا، گزارش‌های رسیده حاکی است که قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ارز ایران بار دیگر به رقم «شش هزار تومان» رسیده است.

در همین زمینه خبرگزاری ایلنا روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت گزارش داد که در ساعات اولیه امروز، نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد به قیمت ۵۹۲۰ تومان و هر یورو به قیمت ۷۱۰۰ تومانی معامله شد.

خبرگزاری فارس نیز در بولتن قیمت‌های روز ارز، قیمت دلار در بازار آزاد ارز را جای خالی گذاشته، اما قیمت یورو را ۷۱۰۰ تومان نوشته است. سایت‌های تخصصی قیمت ارز، از اعلام نرخ آزاد دلار منع شده و هیچ کدام گزارشی در این زمینه نداده‌اند.

ایلنا می‌افزاید که نرخ موجود به نوعی «خیز دوباره دلار به سمت ۶۰۰۰ تومان است که در روزهای آخر پیش از اعمال سیاست‌های جدید ارزی در بازار مورد معامله قرار می‌گرفت».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دولت ایران برای آنچه که «ساماندهی» بازار ارز اعلام کرده است، فعالیت صرافی‌ها را متوقف نموده و سایت‌های پوشش دهنده نرخ ارز نیز دیگر قیمت دلار در بازار آزاد را منتشر نمی‌کنند و هر روز فقط نرخ دلار به قیمت ۴۲۰۰ تومان مصوب دولت را درج می‌کنند.

این نرخ در بازار آزاد به نوعی تصدیق نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی مبنی بر ناپایداری سیاست تک نرخی دلار، به دلیل عدم پوشش نیازهای متقاضیان است.

ایلنا می‌نویسد سیاست‌های دولت در بازر ارز موجب انتقال نقدینگی و کوچ سفته‌بازان به سمت بازار سکه و طلا شده است، به طوری که ویژگی چند نرخی بودن از بازار ازر به بازار سکه سرایت کرده و در تابلوی اعلانات صرافی‌ها برای سکه قیمت‌های متفاوتی درج شده است.

بر اساس این گزارش، دیگر ویژگی بازار سکه وجود حباب قیمت است که با افزایش بهای آن به نوعی این حباب در حال تشدید است، از همین رو قیمت هر سکه تمام با تصویر آیت‌الله خمینی، به یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت فروش تمام سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و نیم سکه بهار آزادی نیز ۹۴۰ هزار تومان در تابلوی اعلانات درج شده است.

قیمت دلار در بازار آزاد ایران در نیمه سال گذشته خورشیدی کمی بیش از ۳۵۰۰ تومان بود که اکنون به ۶۰۰۰ تومان رسیده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy