Wednesday, May 2, 2018

صفحه نخست » ویدئو: فرار زنان فیلیپینی از دست کارفرمایانشان در کویت

وبلاگ ناظران رادیو فرانسه، روابط بین کویت و فیلیپین بسیار تیره تار شده است. دولت کویت ۵ روز پیش یک هفته به سفیر کشور فیلیپین زمان داد تا خاک کویت را ترک کند. دلیل؟ ویدئوهایی به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد کارکنان سفارت فیلیپین به کارگران زن فیلیپینی کمک می‌کنند تا از خانه کارفرمای خود فرار کنند.

کشور کویت کمک سفارت فیلیپین به فرار زنان کارگر خانه فیلیپینی برای فرار از خانه‌های کارفرمایان کویتی خود را "حمل به حاکمیت ملی"خود برداشت کرده است.

روابط بین کویت و فیلیپین بسیار تیره تار شده است. دولت کویت ۵ روز پیش یک هفته به سفیر کشور فیلیپین زمان داد تا خاک کویت را ترک کند. دلیل؟ ویدئوهایی به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد کارکنان سفارت فیلیپین به کارگران زن فیلیپینی کمک می‌کنند تا از خانه کارفرمای خود فرار کنند.

کشور کویت کمک سفارت فیلیپین به فرار زنان کارگر خانه فیلیپینی برای فرار از خانه‌های کارفرمایان کویتی خود را "حمل به حاکمیت ملی"خود برداشت کرده است.

هر سه این ویدئوها از سوی یک کارمند وزارت خارجه فیلیپین منتشر شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

روابط دو کشور فیلیپین و کویت از ابتدای سال جاری میلادی پرتنش بوده است. روز ۱۹ ژانویه دولت فیلیپین اعلام کرد در پی مرگ هفت کارگر خانه فیلیپینی در کویت، ارسال نیروی کار به این کشور را متوقف می‌کند.

در روزهای پایان ژانویه اتفاقی دیگر شعله این تنش را داغ‌تر کرد. جسد ژوانا دمافلیس، یک کارگر خانه فیلیپینی از درون یک فریزر در یک آپارتمان رها شده در پایتخت کویت پیدا شد.

به نظر می‌رسد این زن توسط کارفرمایانش کشته شده است. پس از این اتفاق وزیر کار فیلیپین تصمیم گرفت تا ارسال نیروی کار به کویت را به شکل کامل ممنوع کند، سپس رودریگو دترت رییس جمهوری فیلیپین نیز دستور بازگشت تمامی کارگران را به فیلیپین صادر کرد.

به درخواست مانیل، دولت کویت سه هفته زمانی تعیین کرد که کارگران فیلیپینی به کشورشان بازگردند. بیش از ۱۰۸۰۰ زن کارگر خانه فیلیپینی که ویزای آنها تمام شده بود و یا از دست کارفرمای خود گریخته بدوند نیز اجازه یافتند تا به فیلیپین بازگردند.

این مدت سپس به دو ماه افزایش یافت. تا کنون تنها ۳۰۰۰ کارگر برای بازگشت با سفارت خود تماس گرفته‌اند و ۳۳۷ نفر از آنها به فیلیپین بازگشته‌اند.

روز ۱۹ آوریل یک کارمند وزارت خارجه فیلیپین ویدئوهایی منتشر کرد که نشان می‌داد کارگران در حال فرار از خانه کارفرمای کویتی خود هستند.

تصاویر باعث عصبانیت کویتی‌ها شد و در این راستا دو فیلیپینی را بازداشت کردند. همچنین از آنجایی که خودروهای به کار رفته آنچنان که در ویدئوها مشخص هستند متعلق به سفارت فیلیپین هستند، دولت کویت سفیر این کشور را اخراج کرده است.

ماجرای برخوردهای خشن با کارگران خانه در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس بسیار زیاد هستند اما تاکنون هیچ کدام منجر به چنین تقابل دیپلماتیکی نشده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy