Friday, May 4, 2018

صفحه نخست » رامین حسین‌پناهی در بازداشتگاه سپاه شکنجه شده است

Ramin-hossein-panahi1.jpgرامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کرد در ایران همچنان در خطر اعدام قرار دارد. دادگستری کردستان با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد که این زندانی سیاسی قصد انجام عملیات مسلحانه داشته. وکیل رامین حسین پناهی اما این ادعا را رد کرده و از شکنجه شدید موکلش در دوران بازداشت خبر داده است.

دادگستری استان کردستان با بالا گرفتن انتقادها از صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی، او را عضو «حزب کومله» که «قصد انجام عملیات مسلحانه داشته» خوانده و خواستار اجرای این حکم شده است. حسین احمدی‌نیاز وکیل این زندانی سیاسی اما از شکنجه شدید موکلش در بازداشتگاه سپاه پاسداران خبر داده و اعلام کرده: رامین حسین پناهی هیچگاه مسلح نبوده و از این گذشته، مجازات عضویت در «کومله» بر اساس قوانین جمهوری اسلامی نیز حکم اعدام نیست.

احمدی‌نیاز در پاسخ به اطلاعیه دادگستری کردستان که جمعه ۱۴ اردیبهشت منتشر شد، نوشته است: رامین حسین‌پناهی در جلسه غیرعلنی دادگاه رسیدگی به اتهام او که ۲۶ دی سال گذشته برگزار شد، اعلام کرد هنوز آثار شکنجه بر بدنش وجود دارد و خواستار نشان دادن آنها به دادگاه شد.

به گفته احمدی‌نیاز دادگاه رسیدگی کننده به اتهام این زندانی سیاسی به درخواست او توجهی نکرد.

او در بخش دیگری از پاسخی که در واکنش به اطلاعیه دادگستری کردستان نوشته، گفته است: «رامین حسین‌پناهی قبل از انتقال به بند عمومی زندان عمومی سنندج بالغ بر ٢٠٠ روز در سلول انفرادی بوده است».

احمدی‌نیاز نگهداری طولانی مدت موکل خود در بازداشتگاه انفرادی و عدم رسیدگی به درمان او را مصداق «شکنجه روحی و روانی» دانسته که «جدای از شکنجه فیزیکی» علیه رامین حسین‌پناهی اعمال شده است.

این وکیل دادگستری در ادامه از صدور و تائید فوری حکم اعدام برای موکل خود توسط دستگاه قضایی خبر داده و اعلام کرده است: با مراجعه حضوری به دیوان عالی کشور خواستار بررسی دقیق و نقض حکم موکلش شده، اما «دیوان عالی تنها ظرف یک ماه حکم اولیه را ابرام می‌نماید».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy