Friday, May 4, 2018

صفحه نخست » دماوند: جمهوری اسلامی اقامتگاه رضاشاه در جزیره موریس را می فروشد

Morrise_050418.jpgبه گزارش سایت دماوند دولت جمهوری اسلامی قصد دارد اقامتگاه والری، محل سکونت رضاشاه در جزیره موریس را به فروش برساند و هزینه حاصل از آن را به وزارت امور خارجه اختصاص دهد.

اقامتگاه محل سکونت رضاشاه پهلوی در روستای موکای جزیره موریس در اقیانوس هند قرار دارد که پس از تبعید رضاشاه پهلوی به این جزیره، مدتی محل سکونت او و خانواده اش بود.

این اقامتگاه در دوران پادشاهی پهلوی توسط دولت ایران خریداری شده بود و جزو اموال دولت ایران به حساب می آید اما دولت جمهوری اسلامی در حال بررسی فروش آن است تا پولش را صرف پروژه هایی کند که کسی از آنها اطلاع ندارد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دولت جمهوری اسلامی از هرگونه رسیدگی به اقامتگاه والری در سال های اخیر خودداری کرده و این ساختمان حالت مخروبه به خود گرفته است.

تصمیم دولت جمهوری اسلامی برای فروش اقامتگاه محل سکونت رضاشاه در جزیره موریس همزمان با پیداشدن پیکر بنیانگذار پادشاهی پهلوی در محل دفن او در شهرری مطرح می شود.

در حالیکه پیداشدن پیکر رضاشاه موجی از واکنش های مردمی را به دنبال داشت، جمهوری اسلامی از توضیح شفاف درباره سرنوشت آن خودداری کرده است.

در یکی از آخرین موارد، هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرری، با بی ادبی گفته «مرده‌ای بوده که پیدا شد و حالا هم دفن شده دیگر.»

این مدیر منصوب دولت حسن روحانی افزوده است: «ما که وقت نداریم یک مرده‌ای که حالا پیدا شده را آنقدر پیگیری کنیم. این همه هر روز در کشور می‌میرند. ضرورتی ندارد که من جست‌وجو کنم که قبر هر کدام کجاست.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy