Monday, May 7, 2018

صفحه نخست » دفاع بهزاد نبوی از مواضع اخیر احمدی‌نژاد

nabavi_050618.jpgالعربیه - بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با تاکید بر اینکه مواضع محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران «به هیچ وجه ساختارشکنانه» نیست از درخواست‌ها برای برخورد با او انتقاد کرد.

وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی، روز یکشنبه 6 می 2018 در گفتگو با خبرگزاری ایلنا درباره موضع‌گیری یاران احمدی‌نژاد علیه رئیس سابقشان گفت : «اینکه چرا اطرافیان آقای احمدی‌نژاد امروز علیه‌اش موضع گرفته‌اند، مسأله مهمی نیست. طبیعی است که وقتی رئیس جمهور مورد تأیید و صاحب قدرت بود مورد حمایت این افراد باشد.»

بهزاد نبوی از مواضعی که احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر اتخاذ کرده، تلویحا دفاع کرد و افزود: «چه اشکالی دارد که قبلا اتخاذ نشده و امروز مطرح شود. خود ما هم نظراتمان دستخوش تغییر می‌شود.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او با مطرح کردن این سوال که «این روز‌ها آقای احمدی‌نژاد را نقد می‌کنند، فی المثل می‌گویند چرا ایشان قبلا چنین مواضعی را اتخاذ نمی‌کرد؟ یا مثل شما انتقاد می‌کنند چرا با رفتارهای ساختار شکنانه آقای احمدی‌نژاد برخورد نمی‌شود؟» گفت: «من کاری به علل و انگیزه موضع گیری‌های چند ماه اخیر آقای احمدی‌نژاد ندارم، ولی معتقدم نقدهای دوستان عمدتا عکس العملی و یا خلاف مواضع خودشان است. اگر مواضع آقای احمدی‌نژاد صحیح است، اولاً چه اشکالی دارد که قبلا اتخاذ نشده و امروز مطرح شود. خود ما هم نظراتمان دستخوش تغییر می‌شود. ثانیاً چرا باید از برخورد با ایشان استقبال و با طرح مسایلی نظیر «ساختار شکنانه بودن مواضع ایشان» برخورد با ایشان را تشویق و ترغیب کنیم. ما باید از آزادی حقوق همه حتی مخالفین‌مان دفاع کنیم.»

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: « من مواضع آقای احمدی‌نژاد را به هیچ وجه «ساختار شکنانه» نمی‌دانم.»

محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته تندترین انتقادها را متوجه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، برادران لاریجانی، روسای مجلس و قوه قضائیه و حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران کرده بود. احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به رهبر ایران خواستار «برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب» شد و این امر را «یک ضرورت فوری» دانست.

سخنان احمدی‌نژاد با واکنش تند رهبر ایران مواجه شد. علی‌خامنه‌ای در سخنانی بدون اینکه نامی از احمدی‌نژاد ببرد، گفت:« کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند...اینکه فردی مکرر، دستگاه ها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می تواند با یک سنگ، شیشه‌ای را بشکند...نمی شود که انسان در یک دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود.»

سخنان رهبر ایران در آن زمان از سوی احمدی‌نژاد بی‌پاسخ نماند. او در بوشهر گفت: «اگر رهبر نظری داشت و یک نفر نظر دیگری داشت، باید بمیرد؟»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy