Monday, May 7, 2018

صفحه نخست » رهنورد: بدون آزادی موسوی و کروبی رفع حصر پذیرفتنی نیست

Zahra_Rahnavard.jpg

هیچ ابلاغی برای رفع حصر نشده

کلمه - دکتر زهرا رهنورد به ادعای رفت و آمد آزادانه و همچنین اعلام رفع حصر ایشان که در یک خبرسازی هماهنگ از سوی برخی افراد منتشر شده بود پاسخ داد.

به گزارش کلمه روز گذشته رسانه‌ها به نقل از اسماعیل دوستی (تنها شخصی که امنیتی‌ها اجازه ملاقت با اقای کروبی میدهند) نوشتند: با توجه به اینکه مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ایشان عادی شده و می‌توانند بروند و بیایند!

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

همچنین میرزایی نیکو نماینده مجلس نیز بلافاصله پس از مصاحبه دوستی مدعی شده بود بیش از دو ماه است که حکم رفع حصر به خانم رهنورد ابلاغ شده است!

درهمین حال زهرا رهنورد در ملاقات با فرزندان ضمن تکذیب هر گونه ابلاغی به وی برای آزادی و رفع حصر گفته است: تنها چند روز پیش ماموری ضمن تاکید برعدم آزادی از «حق تردد محدود» با قید و بندهای زیاد گفته بود که توسط ایشان رد شده بود.

به گزارش کلمه، این بانوی قرآن پژوه و فعال اجتماعی زنان به فرزندان خود گفته است: چند روز پیش ماموران وزارت اطلاعات با حضور در محل حصر به من اطلاع دادند که شما می‌توانید به خانه فرزندان و فامیل و به مشهد بروید. من پرسیدم به دانشگاه و یا مراکز مشابه چطور و آیا می‌توانم فعالیتهای هنری، سیاسی و اجتماعی یک شهروند آزاد را داشته باشم؟ مامور گفت: خیر. شما فقط می‌توانید تردد محدود داشته باشید وشما آزاد نشده‌اید. من اینک اعلام میکنم رفع حصری اعلام نشده و فقط همین حق رفت و آمد محدود با اطلاع است.

سپس خانم رهنورد گفت: حالا که رفع حصر نه به صورت شفاهی و نه کتبی به من اعلام نشده و من آزاد نشده‌ام اما اگر روزی بنا بر رفع حصر هم باشد همچنان که در آغاز حصر به هر سه ما بطور یکسان اعلام شد، من رفع حصر خود را بدون رفع حصر موسوی و کروبی نخواهم پذیرفت.

خانم رهنورد همچنین درباره حق تردد محدود نیز گفت: با این همه قید و بند موردی وجود ندارد که من از این حق تردد استفاده کنم. من درخواست از کسی ندارم و همان زن آزادیخواه و منتقد بوده وهستم. فقط خواستار عدالت و رفاه برای ملت، رفع تبعیض‌های وارد بر زنان و آزادی زندانیان سیاسی و بخصوص ازادی زنان زندانی هستم.

به گزارش کلمه روز گذشته نیز دختران رهنورد اعلام کرده بودند ما از هرگونه گشایشی استقبال می‌کنیم اما تا این لحظه نه آزادی رخ داده و نه ترددی آزاد. آنان همچنین نسبت به نیتها از نشر این خبرها را نامکشوف و مبهم دانستند.

آنها همچنین تاکید کرده بودند که آزادی و رفع حصر به معنای اختیار در دیدارها و ملاقات با افراد دلخواه و از سرگیری فعالیت‌های مطلوب شخصی و اجتماعی است که از این موضوع منع شده‌اند. آزادی یعنی یک مقام رسمی با مسوولیت تعریف شده آن را اعلام کند و مسوولیت محافظت به افراد امین سپرده شود. که تهدید به خطرهای محتمل مبنی بر آزار و حمله خیابان در پشت دیوار حصر نکنند. یعنی در خروجی خانه قفل نباشد، که هست، یعنی قسمتی از خانه شخصی در دست ماموران نباشد که هست!

پیش از این و در بهمن ماه ۹۶ نیز که خانم رهنورد برای ملاقات با مادر محتضر خود به منزل ایشان برده شدند شایعه رفع حصر وی پخش شده بود که خانم رهنورد تاکید کرده بود نمی‌داند که اینهمه شایعه‌سازی با چه هدفی صورت گرفته است اما مانند ۷ سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy