Tuesday, May 8, 2018

صفحه نخست » پومپئو خروج ترامپ از برجام را به اطلاع اروپایی‌ها رساند

Pompeo.jpgفرارو - وزیر خارجه آمریکا از جمعه گذشته خروج آمریکا از برجام را به اطلاع همتایان اروپایی‌اش رساند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش فرارو به نقل از آکسیوس، جمعه هفته گذشته پمپیو به وزرای خارجه سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا گفته ترامپ تفاهمات اروپایی‌ها با مذاکره کنندگان آمریکایی در خصوص اصلاح محتمل برجام را نپذیرفته است.

پیام پومپئو بدین معنی است که آمریکا عملاً از مذاکرات برجامی با اروپا خارج می‌شود. پومپئو در تماسی که با همتایان اروپایی خود داشته از تلاش‌های آن‌ها برای طراحی یک فرمول جدید جهت متقاعد کردن ترامپ به ماندن در برجام تشکر کرده است، اما اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا، به اروپایی‌ها گفته است که پیش‌نویس تفاهم با اروپا را به ترامپ نشان داده، اما ترامپ گفته که این پیش نویس نظر او درباره برجام را تغییر نمی‌دهد. او سپس به اروپایی‌ها اعلام کرد که خودشان را برای یک اعلامیه از سوی ترامپ در روز‌های آینده آماده کنند.

پومپئو گفته این امکان وجود دارد که آمریکا در مرحله بعدی به میز مذاکرات برگردد.

مقامات بلند پایه اروپا امروز در بروکسل جهت آماده شدن به لحاظ سیاسی و اقتصادی برای اعلامیه امروز ترامپ جلسه تشکیل خواهند داد.

***

نیویورک تایمز: ترامپ به مکرون گفته از توافق خارج می‌شود

به گزارش نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام آگاه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مکالمه‌ای تلفنی با امانول مکرون، همتای فرانسوی‌اش به او گفته که قصد دارد اعلام کند که آمریکا از برجام خارج می‌شود. این گزارش به نقل از آقای ترامپ در این مکالمه آورده است که آمریکا آماده است که تحریم‌هایی را که بر اساس برجام تعلیق شده بود، برگرداند و تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را هم به آنها اضافه کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy