Wednesday, May 9, 2018

صفحه نخست » اسرائیل به پایگاه نظامی ایران در دمشق حمله هوایی کرد، کشته شدن ۸ ایرانی

zamaneh_050918.jpgرادیو زمانه، روزنامه اسرائیلی هاآرتص می‌گوید به دمشق حمله شده و چندین انفجار در حومه دمشق گزارش شده است. ارتش اسرائیل مسئولیت حمله را پذیرفته است.

درست یک ساعت پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج خواهد شد، هاآرتص سه شنبه ۸ مه/۱۸ اردیبهشت، گزارش داد که به دمشق حمله هوایی شده است.

المیادین، رسانه حزب‌الله لبنان هم گفت که جنگنده‌های اسرائیلی به حومه دمشق حمله کرده‌اند.

سه ساعت پس از حمله، هاآرتص گزارش داد که ارتش اسرائیل مسئولیت حمله را پذیرفته و گفته است حرکات غیرمعمول نیروهای نظامی ایران در سوریه موجب شده که ارتش اسرائیل به این باور بردسد که این نیروها آماده اقدامات تلافی‌جویانه علیه اسرائیل هستند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در شبکه‌های اجتماعی کاربران تصاویری از انفجار و دود و آتش را منتشر کرده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه: هشت ایرانی در حمله منتسب به اسرائیل کشته شده‌اند

به گزارش رادیو فردا مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در حمله منتسب به اسرائیل در سه‌شنبه شب به یک پایگاه نظامی ارتش سوریه، پانزده تن کشته شدند که هشت تن از آنها نظامیان ایران بودند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، در گزارش خود در روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت افزود که شماری نیز در این حمله مجروح شده و ممکن است تلفات افزایش یابد و شماری نیز «ناپدید» شده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه به مدیریت رامی عبدالرحمان از لندن از آغاز جنگ داخلی سوریه در هفت سال و دو ماه پیش، رخدادهای این جنگ را رصد می‌کند و گزارش‌هایش معمولاً معتبر محسوب می‌شود.

با وجود گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه در کشته شدن «هشت ایرانی» در حمله سه‌شنبه شب، رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند، هنوز معلوم نیست که کشته‌ها نیروهای خود ایران بوده‌اند یا هم‌پیمانان آنها.

انفجارها در منطقه الکسوه در حومه دمشق رخ داده و هاآرتص از قول نزدیکان اسد گفته است که انفجارها نتایج حملات هوایی اسرائیل است.

خبرگزاری رسمی سوریه وقوع انفجارها در منطقه الکسوه در حومه دمشق را تایید کرده اما از تلفات احتمالی چیزی ننوشته‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) همچنین گزارش داده که دفاع هوایی این کشور دو موشک اسرائیلی را پش از خوردن به اهدافی در جنوب دمشق دفع کرده است.

روزنامه "تایمز اسرائیل" از قول مقامات سوری نوشته است که اهداف حمله هوایی اسرائیل یک پایگاه نظامی بوده که مورد استفاده نیروهای ایرانی بوده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه در بریتانیا از کشته شدن دست‌کم ۹ تن از نیروهای وفادار به بشار اسد در حمله موشکی سه شنبه شب اسرائیل به یک پایگاه نظامی در جنوب دمشق خبر داد.

این نهاد می‌گوید هنوز تأیید نشده که افراد کشته شده از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند یانه.

رسانه‌های اسرائیلی حدود یک هفته است که در مورد حملات احتمالی جمهوری اسلامی به خاک اسرائیل صحبت می‌کنند.

پیش از حمله اسرائیل به دمشق، مقامات اسرائیلی به مردم ساکن مناطق نزدیک مرز سوریه خبر داده بودند که پناهگاه‌های عمومی در صورت حمله به این مناطق آماده هستند. همچنین اعلام شده بود که پایگاه‌های نظامی اسرائیل برای حمله احتمالی ایران آماده شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy