Wednesday, May 9, 2018

صفحه نخست » وزیر خارجه عربستان: اگر ایران سلاح هسته‌ای تولید کند، سعودی هم این کار را خواهد کرد

Adel_Jobair.jpgالعربیه - عادل الجبیر، وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی تهدید کرد که تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، پادشاهی سعودی را نیز به این کار وا خواهد داشت.

وزیر امور خارجه سعودی روز چهارشنبه ۹ می‌۲۰۱۸ در گفتگو با شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان آمریکا تاکید کرد در صورتی که ایران اقدام به تولید سلاح اتمی کند، سعودی نیز دست به این کار خواهد زد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او در پاسخ به این سوالی که اگر ایران از فرصت خروج از برجام استفاده کرده و برنامه تسلیحات اتمی خود را از سرگیرد، آیا ریاض اقدام به ساخت این بمب خواهد کرد؟ "، گفت: «اگر ایران توان اتمی به دست آورد، هر آنچه در توان داریم را به کار خواهیم بست تا ما هم این کار را بکنیم».

سخنان وزیر امور خارجه پادشاهی سعودی در حالی مطرح می‌شود که وزیر دفاع ایران در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت که ایران برنامه موشکی خود را از سر می‌گیرد.

وزیر دفاع ایران در جمع مدیران وزارت دفاع درباره موضع کشورش در قبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: «به ملت شریف ایران اسلامی و رهبر فرزانه و دولت خدمتگزار قول می‌دهیم که قدرت دفاعی را روز به روز تقویت کنیم و قدرت موشکیمان را به کوری چشم بدخواهان این ملت طبق برنامه ارتقاء خواهیم داد».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۸ می‌۲۰۱۸ اعلام کرد از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. او با امضای فرمانی راه را برای بازگشت تحریم‌های سابق علیه ایران باز کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy