Friday, May 11, 2018

صفحه نخست » ترامپ: ۵ تن از فرماندهان ارشد داعش دستگیر شدند

1CC2B2F9-1D30-4851-B925-FE24072069B7.jpegدونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه 10 مه 2018 اعلام کرد که 5 تن از مهمترین افراد تحت پیگرد وابسته به گروه داعش دستگیر شده‌اند.
دونالد ترامپ که در صفحه توئیتر خود خبر دستگیری این 5 تن را اعلام کرد، هیچ اشاره‌ای به زمان و محل دستگیری این افراد تحت پیگرد عضو گروه داعش، نکرد.
به نظر می‎‌رسد منظور ترامپ از 5 فرمانده گروه داعش کسانی هستند که نیروهای امنیتی عراق روز چهارشنبه 9 مه با همکاری نیروهای اطلاعاتی آمریکا و ترکیه در مناطق مرزی سوریه و عراق دستگیر کردند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید


هشام الهاشمی، مشاور امنیتی دولت عراق روز پنج‌شنبه 10 می 2018 به خبرگزاری رویترز گفت ترکیه اسماعیل العیثاوی، ملقب به ابو زید العراقی را در ماه فوریه در این کشور دستگیر کرده و تحویل وزارت اطلاعات عراق دادند.
به گفته الهاشمی، العیثاوی معاون مستقیم ابوبکر البغدادی و مسئول واریز پول به حساب‌های بانکی مختلف در کشورهای متعدد بود.
او گفت که افسران وزارت اطلاعات عراق با نصب برنامه پیام‌رسان تلگرام روی تلفن همراه العیثاوی، رهبران داعش را به عبور از مرزهای سوریه به سمت عراق وا داشته و آنها را دستگیر کردند.
یکی از افراد دستگیر شده، یک شهروند سوری به نام صدام الجمل که پیش از این والی منطقه شرق فرات در داعش بود.

الهاشمی العیثاوی و الجمل را که خبر دستگیری آنها از تلویزیون عراق منتشر شد، مهم‌ترین شخصیت‌های داعش که تا کنون دستگیر شده‌اند، توصیف کرد.
او با اشاره به نبرد ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا در دو سوی مرزهای عراق و سوریه، گفت: «این عملیات با همکاری نهادهای اطلاعاتی آمریکایی در چهارچوب ائتلاف و همچنین سازمان اطلاعات ترکیه انجام شد».
مشاور امنیتی دولت عراق در ادامه گفت که افسران اطلاعاتی عراقی و آمریکایی پس از دستگیر العیثاوی توانستند حساب‌های بانکی و رمزهایی که او مورد استفاده قرار می‌دهد را کشف کنند.
علاوه بر العیثاوی و الجمل، سه رهبر میدانی داعش به نام‌های محمد حسین القدیر اهل سوریه و عمر شهاب الکربولی و عصام عبدالقادر الزوبعی اهل عراق دستگیر شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy