Friday, May 11, 2018

صفحه نخست » گوشت قرمز ۶۵ هزار تومان شد: «دولت متولی گرانی است»

meat_051118.jpgرادیو زمانه، قیمت گوشت قرمز در بازار ایران از مرز ۶۵ هزار تومان برای هر یک کیلو گرم عبور کرد. دامداران کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت خوراک‌ دام وارداتی را عامل افزایش قیمت می‌دانند، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام هم تاثیر نرخ دلار بر افزایش قیمت را تکذیب می‌کند.

حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام جمعه ۲۱ اردیبهشت تاثیر نوسانات بازار ارز بر افزایش قیمت گوشت قرمز را تکذیب کرد و گفت: منابع ارزی مورد نیاز برای واردات نهاده‌های دامی با نرخ مرکز مبادلات ارزی تامین می‌شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گفته او به‌رغم افزایش نرخ ارز، حمایت یارانه‌ای دولت از واردات نهاده‌های دامی ادامه دارد و در حال حاضر مشکلی در زمینه توزیع و قیمت نهاده‌های دامی وجود ندارد.

پیش از این معاون امور دام وزیر جهادکشاورزی کمبود نهاده‌های اساسی و خوراک دام را عامل افزایش قیمت گوشت قرمز اعلام کرده و گفته بود: با توزیع ۲ میلیون تن نهاده دامی وارداتی بازار متعادل خواهد شد.

وعده‌ او اما محقق نشد و در آستانه ماه رمضان که مصرف مواد غذایی افزایش می‌یابد، قیمت گوشت قرمز همچنان روند صعودی را ادامه می‌دهد.

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در واکنش به این وضعیت دولت را «متولی تنظیم» بازار دانست وگفت:« وزارت جهاد‌کشاورزی می‌بایست گوشت خریداری و وارد می‌کرد».

حسین شکوهی رئیس اتحادیه قصابان و مرغ‌فروشی شهر ری هم یک‌روز قبل از دولت خواسته بود تا با جلوگیری از خروج دام از کشور مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.

براساس گزارش خبرگزاری‌ها قیمت یک کیلو گوشت قرمز در بازار‌های مختلف براساس کیفیت آن ۴۵ هزار تا ۷۰ هزار تومان و قیمت یک کیلو گوشت مرغ هم ۸۲۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy