Saturday, May 12, 2018

صفحه نخست » واشنگتن: سپاه پاسداران منابعی را برای ایجاد ناآرامی در خاورمیانه هزینه می‌کند

BD1AC23A-3423-4C04-A248-DB69C3343380.jpegدبی.العربیه نت فارسی
آمریکا از «کشورهای مسئول» در جهان خواست تا با اعمال فشار بر ایران «رفتار خطرناک» این کشور را تغییر دهند.
به گزارش العربیه کاخ سفید روز جمعه 11 مه 2018 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سپاه پاسداران ایران منابعی را برای ایجاد تنش‌ و ناآرامی‌ در مناطق مختلف خاورمیانه هزینه می‌کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید


در این بیانیه آمده است، آمریکا از کشورهای مسئول می‌خواهد تا ضمن اعمال فشار بر ایران رفتار خطرناکش را تغییر دهند.
کاخ سفید در بیانیه خود رویکردهای منطقه‌ای ایران را رفتارهای خودسرانه‌ای توصیف کرد که امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کند و از کشورهای دیگر خواست تا تهران را با اعمال فشار مجبور به تغییر رفتارهایش کنند.

این بیانیه افزود: «اکنون وقت آن رسیده تا کشورهای مسئول با اعمل کردن فشار، ایران را وادار به تغییر رفتارهای خطرناکش کنند».
بیانیه کاخ سفید به موشک‌هایی که از خاک سوریه پرتاب شده و پایگاه‌های نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان اشغالی را هدف قرار داد و نیز موشک‌هایی که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در روزهای گذشته به سوی ریاض پایتخت سعودی پرتاب کردند اشاره دارد.
از طرفی ترزا می نخست وزیر بریتانیا ضمن تاکید مجدد بر حمایت خود از توافق هسته‌ای غرب با ایران، روز جمعه در گفتگو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا توافق کرد تا به منظور بررسی نحوه تاثیرگذاری تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌های فعال در ایران، گفتگوهای انجام شود.
ترامپ پیشتر در هفته جاری در پی اعلام خروج کشورش از توافق هسته‌ای گفته بود به منظور مجازات شرکت‌های خارجی که با ایران در تعامل و همکاری هستند، مجددا اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و شرکت‌های خارجی طرف معامله با ایران را از سرخواهد گرفت.
سخنگوی دفتر ترزا می اعلام کرد: «نخست وزیر در گفتگو با ترامپ تاثیرات احتمالی تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌های خارجی که در ایران در حال فعالیت هستند را بررسی کرد».
وی در ادامه افزود که رهبران ایالات متحده آمریکا و بریتانیا توافق کردند تا مذاکرات و بررسی‌ها در این زمینه از طریق تیم‌های کارشناسان دو کشور ادامه یابد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy