Tuesday, May 15, 2018

صفحه نخست » گزارش‌ها از دیدار محرمانه جان کری با کمال خرازی در پاریس + تصاویر

دماوند، برخی از رسانه‌ها با انتشار تصاویری، از دیدار و گفتگوی محرمانه جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با کمال خرازی، رئیس منصوب سیدعلی خامنه‌ای در شورای راهبردی روابط خارجی، در رستورانی در پاریس خبر داده‌اند.

این گزارش‌ها حاکیست که جان کری در رستوران گران‌قیمتی به نام "خیابان" در خیابان شانزه‌لیزه پاریس با کمال خرازی، ابوالقاسم دلفی، سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه و عبدالرضا فرجی‌راد، مدیر شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی دیدار کرده است.

در این گزارش‌ها تصویر جان کری از پشت و در حال ترک رستوران منتشر شده است.

03fea5cd-e3de1.jpgهمچنین گفته شده که مقام‌های جمهوری اسلامی با محافظ و در خودروهای دیپلماتیک محل را ترک کردند.

پس از مدتی، عکس‌هایی منتشر شد که خرازی، دلفی و فرجی‌راد را در حال ورود به هتل گران‌قیمتی به نام "پرنس دو گل" نشان می‌دهد.

03fea5cd-e3de2.jpg

نشریه آمریکایی بلیز هم در گزارشی افزوده که در صورت دیدار جان کری با کمال خرازی، او می تواند دو قانون داخلی آمریکا را نقض کرده باشد.

یکی از این قوانین، قانون موسوم به "فارا" است که بر اساس آن، هر شهروند آمریکا که برای منافع دولت های خارجی فعالیت می کند، باید تحت عنوان "عامل خارجی" خود را ثبت کند.

03fea5cd-e3de0.jpgهمچنین بر اساس قانون دیگری به نام "اقدام لوگان"، شهروندان ایالات متحده آمریکا از گفتگو با دولت های خارجی «با قصد تاثیرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی» یا «علیه اقدامات ایالات متحده» منع شده است.

این در حالیست که در هفته های گذشته، اخبار مربوط به دیدارهای محرمانه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما با محمدجواد ظریف و مقام های دیگر کشورها با هدف ممانعت از خروج دولت کنونی آمریکا از توافق هسته ای منتشر شده و خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخته بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

توضیح دفتر کمال خرازی

«کمال خرازی برای شرکت در اجلاس بنیاد رهبران برای صلح که به ابتکار رافارن نخست وزیر سابق فرانسه برای بررسی بحرانهای بین المللی تشکیل شده عازم پاریس شده و تنها با آقای رافارن ملاقات داشته است. گفته می شود جان کری چند روز پیش در فرانسه بوده و پاریس را ترک کرده است و تولیدکننده خبر مزبور ناشیانه سعی کرده این دو سفر را به هم مرتبط سازد.»

محمد طاهری، کاردار سفارت جمهوری اسلامی در فرانسه نیز این خبر را تکذیب کرد و گفت: «خبر منتشره در مورد دیدار خرازی با جان کری یک شیطنت رسانه ای تبلیغاتی علیه کشورمان بوده و از اساس کذب است.»

وی افزود: «رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به دعوت ژان پی یر رافارن نخست وزیر اسبق فرانسه به پاریس آمده و روز یکشنبه نیز دیدار و گفت و گوی خوبی با آقای رافارن داشته است.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy