Wednesday, May 16, 2018

صفحه نخست » روسیه: ادامه اجرای برجام بدون امتیازدهی از سوی ایران محال است

Sergei_Ryabkov.jpgالعربیه - سرگئی ریابکوف کاردار معاون وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه ۱۵ مه، با بیان این‍که می‌توان آینده توافق هسته‌ای (برجام) را بدون حضور آمریکا، مورد بحث و بررسی قرار داد، در عین حال گفت بدون امتیاز دادن ایران، ادامه اجرای این توافق «محال» است.

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از ریابکوف گزارش داده که گفته است: «اگر ایران امتیاز ندهد، محافظت از توافق هسته‌ای محال است».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او افزود: «تصمیم ایالات متحده برای خروج از توافق هسته‌ای، هم زمن با مذاکرات اتمی درباره شبه‌جزیره کره، تصمیمی عجولانه بود».

از سویی میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرزِ اتمی هم گفت: «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، آمادگی خود را برای اجرای بندهای توافق فراگیر منعقد شده با تهران بدون توجه به خروج ایالات متحده از آن، ابراز داشته است».

او افزود: «یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در نشست آژانس، بر پایبندی ایران به اجرای تعهدات خود برپایه توافق، تاکید کرد».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۸ مه با فاجعه بار خواندن توافق هسته‌ای با ایران، خروج کشورش را از این توافق اعلام کرد.

پس از این اعلام، ترامپ فرمان از سرگیری تحریم‌های ایران را که بر پایه توافق هسته‌ای تعلیق شده بود، امضا کرد.

توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، میان ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به علاوه آلمان، منعقد شد. برپایه این توفق که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، در قبال محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این برنامه، لغو یا تعلیق شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy