Sunday, May 20, 2018

صفحه نخست » فرانسه: اجازه نمی دهیم آمریکا پلیس اقتصادی دنیا شود

France_052018.jpgیورونیوز، وزیر اقتصاد فرانسه در مصاحبه‌ای روز یکشنبه ۲۰‌می/ سی اردیبهشت بار دیگر از سیاست‌های تحریمی ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد و گفت: «آیا ما می‌خواهیم به آمریکا اجازه دهیم که پلیس اقتصادی دنیا باشد؟ جواب منفی است.»

در همین راستا برنو لومر گفت فرانسه در تلاش است تا راه‌حلی بیابد که از طریق آن اتحادیه اروپا بتواند خسارت شرکت‌های خارجی که با ایران کار می‌کنند و ممکن است با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند، جبران کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

هفته گذشته سران ۲۸ کشور اتحادیه اروپا که در پایتخت بلغارستان گرد هم آمده بودند بر اتخاذ یک «رویکرد واحد» در قبال توافق هسته‌ای ایران تاکید و اعلام کردند که با وجود کنار رفتن آمریکا از برجام، تا زمانی که ایران به این توافق احترام بگذارد آنها نیز برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند.

در همین راستا کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که از روز جمعه ۱۸ می به دنبال فعال کردن قانونی است که شرکت‌های اروپایی را در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران محافظت کند. همچنین این کمیسیون هیچ دادگاهی که مجازات‌های آمریکا را تحمیل کند به رسمیت نمی‌شناسد.

آقای یونکر در این باره گفته بود: «ما به عنوان کمیسیون اروپا وظیفه داریم که از شرکت‌های اروپایی حمایت کنیم. اکنون ما باید اقدام کنیم و به همین دلیل باید "انسداد قانونی" را که از سال ۱۹۹۶ مسکوت مانده بود، فعال کنیم. ما این کار را فردا صبح ساعت ۱۰:۳۰ صبح انجام خواهیم داد.»

وی همچنین افزود: «ما تصمیم گرفتیم که بانک سرمایه‌گذاری اروپا این امکان را بدهیم تا به تسهیل سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران کمک کند. کمیسیون اروپا نیز همکاری خود با ایران را ادامه خواهد داد.»

فرانسه از بررسی امکان پرداخت غرامت به شرکت‌های اروپایی برای کار با ایران خبر داد

رادیو فردا، وزیر دارایی فرانسه می‌گوید که پاریس در حالی بررسی امکان پرداخت غرامت از سوی اتحادیه اروپا به شرکت‌های اروپایی است که ممکن است به دلیل کار با ایران مشمول تحریم‌های آمریکا شوند.

به گزارش رویترز برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مصاحبه با «سی نیوز تی‌وی» و رادیوی «اروپا یک» گفت اتحادیه اروپا می‌تواند با توسل به «مقررات انسداد» شرکت‌های اروپایی‌ را از تحریم‌های آمریکا مصون بدارد.

او همچنین تصریح کرد که کشورش خواستار موضع محکم‌تر اروپا در این زمینه است.

کمیسیون اروپا روز جمعه اردیبهشت اعلام کرد که روند احیای «مقررات انسداد» را برای محافظت از منافع شرکت‌های اروپایی در ایران در مقابل تحریم‌های ایالات متحده آغاز کرده است. سابقه وضع این مقررات به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که اتحادیه اروپا قصد داشت شرکت‌های خود را در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه کوبا مصون کند.

از جمله تمهیدات کمیسیون اروپا برای حفظ برجام، امکان مبادله مستقیم با بانک مرکزی ایران است. این تمهیدات قرار است در بازه‌ای حداکثر دو ماهه و پیش از پایان مهلت ۹۰ روزه بازگشت تحریم‌های ایران، اجرایی شوند، اگر در این مدت شورای اروپا و پارلمان اروپا اعتراضی به برقراری آن نداشته باشند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy