Wednesday, May 23, 2018

صفحه نخست » نشست های "کابینه امنیتی" اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی ضد اتمی برگزار خواهد شد

panahgah_052318.jpgرادیو پیام اسرائیل - یک مقام ارشد نیروی هوایی اسرائیل فاش ساخت که به موازات ادامه تلاش سپاه قدس برای استقرار هرچه عمیق تر در خاک سوریه، نیروی هوایی اسرائیل نیز همچنان به عملیات خود برای خنثی کردن نقشه های رژیم ایران در آن کشور ادامه دارد.

این امر، پیشتر در سخنرانی فرمانده نیروی هوایی نیز مطرح شده بود، ولی امیر ارتش در توضیح آن گفت که با وجود حملات گسترده پیشین اسرائیل، تلاش سپاه قدس برای برپایی مواضع بیشتر و همچنین ترمیم و بازسازی مواضع منهدم شده ادامه دارد.

این افسر برجسته حاضر نشد جزئیات حملات هوایی روزهای اخیر را فاش کند. ولی فرمانده نیروی هوایی در سخنرانی خود تائید کرده بود که دست کم دو ماموریت بمباران، توسط هواپیماهای اف -۳۵ صورت گرفته است.

در عملیات دو هفته پیش نیروی هوایی اسرائیل در خاک سوریه، بیش از پنجاه موضع و تاسیسات نظامی متعلق به سپاه پاسداران نابود شد. حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان، در دفاع از سپاه قدس ادعا کرده بود که همه نقاط بمباران شده متروک بوده و سپاه قدس عملا آسیبی ندیده است - یافته های اطلاعاتی اسرائیل این ادعاهای نصرالله را باطل می داند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

کارشناسان توضیح دادند که اسرائیل این بمباران ها را به شیوه ای انجام کرد که کمترین تلفات جانی بر نیروهای ایرانی وارد آید، و این عملیات، بیشتر جنبه اخطار داشته باشد. ولی اگر به سخنان امیر ارتش اسرائیل استناد کنیم، این هشدار سودمند نیافتاده و سپاه قدس به تلاش برای استقرار هرچه بیشتر در سوریه ادامه می دهد.

رئیس جمهوری اسرائیل، پرزیدنت روبی ریولین نیز در دیدار با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اسرائیل، به ادامه تلاش حکومت ایران برای استقرار در سوریه و لبنان اشاره کرد.

در این دیدار که روز گذشته (سه شنبه) انجام گرفت، پرزیدنت ریولین از جمله گفت: «ما اکنون در برابر واقعیات نگران کننده ای در مرزهای شمالی خود دقرار داریم، زیرا نیروهای وابسته به رژیم اسلامی ایران همچنان به تلاش خود برای استقرار دائم در سوریه ادامه می دهد».

مقام رئیس جمهوری گفت: «در همان حال که اسرائیل به مرزهای شمالی چشم دوخته، در مرز با غزه نیز حماس که یک سازمان تروریستی است، می کوشد با سپربلا قرار دادن زنان و کودکان و به صحنه آوردن هزاران تظاهر کننده، خط مرزی را درهم شکند و به داخل خاک اسرائیل تجاوز کند».

در یک گزارش دیگر آمده است که نخست وزیر به وزیران اطلاع داده که از این پس برخی از نشست های ویژه کابینه محدود امنیتی - سیاسی اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی ضد اتمی برگزار خواهد شد.

محل این پناهگاه یکی از مهمترین اسرار اسرائیلی است و به آن هدف ساخته شده که اگر اسرائیل مورد یک حمله ویرانگر قرار گیرد، سیاستمداران ارشد بتوانند به رهبری کشور از آن جا ادامه دهند.

مقامات وابسته به دفتر نخست وزیری ادعا می کنند که هدف از این کار، جلوگیری از درز کردن مباحثات این کابینه محدود است که وظیفه آن رسیدگی به امور صلح و جنگ اسرائیل است. این استدلال با تردید تلقی شده، ولی در عین حال کارشناسان بر این عقیده هستند که امکان یک درگیری جنگی گسترده بین اسرائیل و ایران بسیار ضعیف است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy