Thursday, May 24, 2018

صفحه نخست » وکیل خانواده سیدامامی: شاکی پرونده فعالان محیط زیست اطلاعات سپاه است

068D33C0-BD14-4076-9A8E-1CF904CF28AB.jpegبا گذشت سه ماه از بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیست در ایران، وضعیت این پرونده هنوز در هاله‌ای از ابهام است و برخی از این افراد همچنان در زندان.

قوه قضائیه ایران در همان زمان بازداشت اتهام‌های این افراد را امنیتی اعلام کرد و در شرایطی که وزارت اطلاعات و رییس سازمان محیط زیست ایران می‌گویند در پرونده این افراد هیچ مدرکی دال بر جاسوسی وجود ندارد، اطلاعات سپاه پاسداران همچنان بر ادامه بازداشت این افراد اصرار می‌ورزد و دادستان تهران هم می‌گوید مقام‌های اجرایی حق دخالت در پرونده‌های قضایی را ندارند.

از سوی دیگر، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در ویدئویی که در برنامه ۲۰:۳۰ پخش شد، با نمایش «آنتنی» مدعی شد که کاووس سیدامامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست از این طریق «برای بیگانگان اطلاعات ارسال می‌کرده است».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

استاد دانشگاهی که دو هفته پس از بازداشت در زندان درگذشت و مسئولین قضایی علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند و حالا پس از سه ماه پرونده مرگ مشکوک کاووس سیدامامی در زندان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده در شرایطی که همسر او نیز ممنوع‌الخروج شده است.

در گفت‌وگویی که در ادامه می‌شنوید با پیام درفشان وکیل خانواده سیدامامی از جزئیات این پرونده پرسیده‌ایم، پرونده‌ فعالانی که به گفته خانواده‌هایشان تنها فعالیتشان حفاظت از محیط زیست بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy